• Vinter2009

Bjuda pappas nya?

Inbjudningarna är utskickade, men nu börjar vi tveka över om vi även ska be min pappa ta med sin nya kärlek. Jag har aldrig träffat henne (vi bor i olika delar av landet), men de varit tillsammans i ca ½ år. Samtidigt kan det vara lite känsligt iom att det bara är två år sedan pappa blev änkling. Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Bjuda pappas nya?
  • Love is

Vi skulla bjuder henne...du vill ju också att din pappa har det roligt...och hon är säkert en jätteviktig del i hans liv nu

• Martinaa

Då är väl ert bröllop ett ypperligt tillfälle att få träffa din pappas nya "tjej"! Jag tycker inte man ska dela ett par, oavsett hur omständigheterna ser ut, bjuder man en så ska man bjuda respektive också!

• JustMeAndMyLove

Om de är i ett serriöst förhållande skulle jag bjuda henne, även om det kanske känns jobbigt, så är det en chans att lära känna henne. Men samtidig kan jag tänka mig att han skulle förstå om du valde att inte bjuda henne, du kanske ska prata med honom och höra vad han själv tycker?

• Aleta

Varför är det känsligt pga att han blev änkling för två år sedan?
    Alla borde ju jubla för hans skull, att han har hittat någon, tycker jag.
    Om du vill ha din pappa kvar i ditt liv så ska du absolut bjuda hans nya oavsett hur länge de har varit tillsammans.

• My big fat Las Vegas wedding

1½ år är ju ganska länge faktiskt, i ett förhållande räknat, så de anser nog själva sig vara ett etablerat par och då tycker jag inte man ska dela på dem. Oavsett när han blev änkling så är det ju situationen i nuet och framtiden som räknas och genom att inte bjuda henne tror jag riken finns att du eliminerar alla chanser till en god relation till denna kvinna och din pappa i framtiden.

• Vinter2009

Tack för era svar. Har ni pratat med pappa o de tyckte själva att hon självklart _inte_ skulle komma. De ville inte att vi skulle träffas för första gången på mitt bröllop. Def inga "hard feelings" snarare tvärtom. De var mer inställda på det än vi själva.

• JustMeAndMyLove

Skönt att det löste sig smidigt för er alla :)

Vinter2009 skrev 2009-11-26 19:47:35 följande:
    Tack för era svar. Har ni pratat med pappa o de tyckte själva att hon självklart _inte_ skulle komma. De ville inte att vi skulle träffas för första gången på mitt bröllop. Def inga "hard feelings" snarare tvärtom. De var mer inställda på det än vi själva.
  • Aleta

Vad bra att alla är överens!

Vinter2009 skrev 2009-11-26 19:47:35 följande:
  • LT2B

Vad bra att du pratade med dem!

Jag har vänner som haft liknande problem som du. Ett annat problem som är vanligt är om man ska bjuda vänners nyblivna flick- eller pojkvänner.

Mitt i särklass bästa tips är att ringa och fråga den berörda personen, få tar illa upp.
    Med risk för att verka gammalmodig finns det så många olika relationer idag. Någon som träffats i över ett år kanske fortfarande inte ser relationen som seriös. Andra kan bara ha varit ett par några vänner men ändå känner sig som etablerade.

Lycka till!

• novia72

...förlåt, läste inte slutet ;) men tycker fortfarande att hon borde VERKLIGEN bli bjuden! - med den inställning hon visade ...dvs "det viktigaste är du och ditt bröllop"´.... förstår du vad jag menar...?

• aikidoaasa

Jag skulle ha bjudit henne, men det är ändå deras beslut om hon skulle komma eller inte.
    Gesten är en ganska stor del i "välkommnandet" in i familjen.

Svar på tråden Bjuda pappas nya?