Noomi skrev 2009-11-27 17:08:05 följande:
MissInko, så du menar att bara man har en bra kamera så blir man automatiskt lika bra fotograf som proffsen? Wow! Gäller det samma om man köper en kokbok av Gordon Ramsey? För gudarna ska veta att jag skulle behöva lite bättre skills i köket.Med högupplösta bilder kan man ordna mycket själv, men kommer det bli lika bra... nej. Privatpersoner har inte ens tillgång till de leverantörer som erbjuder de fantastiska album som många fotografer har och inte kunskapen för att göra förstoringar av högsta kvalité.Men tack för skrattet om att man ska konferera med mamma om bilderna, det var roligt.
Hehe ja mamma brukar ju lägga sig i det mesta har jag fått uppleva senaste veckan av förlovningen haha!
Nej jag säger inte att att vem som helst kan bli fotograf, de finns dem som alltid hugger av fötter o huvuden på folkpå bild! Men en bra kamera och någon som har lite sinne för fotografering, kanske man känner eller din kusins mans förredettas nya man kanske är fotograf som hobby(?) och då är 14000 väldigt mycket pengar helt plötsligt. När det kommer till albumen så kan man faktiskt kontakta ett proffs och be att få köpa loss albumet om man nu promt vill ha det(?), eller ta med bilderna dit och be dem inserta bilderna i det albumet, det blir fortfarande mycket billigare. Och kanske din kusins barnvän är webdesigner och kkan ge dig ett rimligt pris på en hemsida med musik etc.
SJÄLKLART slår det inte ett proffs men om 14000 är 1/3 av budgeten så skulle jag nog fundera 17 gånger o en gång till innan jag säger ja till alt 2.
Visst det är lite mera trixit att få ihop det man vill ha, men priset kanske hamnar på hälften.