Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

OT: hur göra "invik" i InDesign? Dvs ett uppslag som består av 3 sidor?

Jag ska göra ett original i InDesign och tänkte först göra en 4-sidig folder i A4:a, men all information fick inte plats och jag har bestämt mig för att göra ett invik. Då blir det ett uppslag på 3 sidor. Hur gör jag originalet i InDesign? Finns en funktion där man kan välja ett sådant uppslag eller gör jag helt enkelt 6 sidor och talar om för tryckeriet att jag vill att det ska tryckas som ett invik?

• Svar på tråden OT: hur göra "invik" i InDesign? Dvs ett uppslag som består av 3 sidor?
  • Sebastiána

Jag har tänkt ha en bild som sträcker sig över alla tre sidorna.

• Sebastiána

Nej jag menar att jag ska ha ett uppslag med 3 A4-sidor bredvid varandra. I InDesign verkar man bara kunna göra vanliga uppslag, dvs med två sidor bredvid varandra.

• Sebastiána
    kullaberg skrev 2009-11-27 15:25:30 följande:
    Som jag förstår det ska det vara 3 A4 sidor på längd, som en vikt A3 plus en extra sida? Fram och baksida. Då hade jag nog skapat två sidor som är lika långa som 3 A4sidor är tillsammans och gjort markering till tryckaren var vikningen ska gå. Eller bara kollat om det behövs om han får veta att det ska vara A4 storlek. Alltid lättast att kolla med tryckaren först vad han har för krav. Kan säkert också godkänna 6 separata sidor.
    Ja så kan jag ju göra!
Svar på tråden OT: hur göra "invik" i InDesign? Dvs ett uppslag som består av 3 sidor?