• LilaFluffBoll

Kap Verde, nån som varit där?

Funderar på att åka på bröllopsresa till Kap Verde i mars, någon som varit där och kan berätta om hur det var?

• Svar på tråden Kap Verde, nån som varit där?
  • MissLi

Jag har inte varit där själv men en kollega var där tidigare i år. De var där en vecka, ganska lagom tid enligt dem då det inte finns så mycket att hitta på utöver sol, bad och god mat. Dessutom var de mer än nöjda med vattnet som var det klaraste de sett någonstans, och då har de varit både i Thailand och Aruba tidigare.

• Pomparet

Vi har varit där, vi gjorde en kombinationsresa (1 vecka på varje ö) på Sal bodde vi på Clubhotel Riu Funaná FFFF (åkte med fritidsresor), detta är paradiset på jorden, jättemysigt poolområde med uppvärmd pool o lummig miljö som tar havsbrisen. På ön BoaVista bodde vi på Blue Village Exotic Riu Karamboa FFFF+ som är ett nybyggt o jättefräscht hotell...men...runt poolerna som alla var kalla var dte inte uppväxt så det var kallt när vinden från havet låg på. På båda öarna badade vi inte en gång i havet så det är inte ett resmål för "havsbadare".

• Happyeverafter

För tillfället härjar Dengue Fever på öarna så jag skulle välja ett annat resmål just nu.

• LilaFluffBoll

Hm... Måste säga att jag blev ju inte helt sugen nu när jag läst lite på dn & svd och vad som står i tråden...
    Hm... får kika på om man kanske ska åka någonannastans... Tips någon?

• Torsdag

Var på Kap Verde i november 2008 (Riu Karamboa på Boa vista). Bra mat, fint hotel, härlig natur, "slappar vänligt". Riktigt höga vågor (gissa att det var det Pomparet menade) men det går att bada, man måste bara ha lite teknik i vågorna (dyka in i dem, inte försöka hoppa över)

• MrsVegas

Jag har också bott på Riu Karamboa, vi var där över jul 2008. Helt OK, men man ska nog åka när det är lite varmare och inte blåser så himlans, vi låg och huttrade på stranden. Mars är säkert bättre. Fast jag skulle hellre åka till Mexiko eller ngt för mer valuta för pengarna. Det finns inte ett jota att se på Boa Vista i alla fall, stan är knappt värt ett besök, så det var tur att hotellet var all inclusive. Det är ett ställe för avkoppling, inte upplevelser.

• LilaFluffBoll

Tack för alla era tips. Det blev en Resa till Dubai ist, fanns mer att göra där kom vi fram till

Svar på tråden Kap Verde, nån som varit där?