• living the dream

Hjälp mig att fria!

Har hintat lite om att det kanske är dags för giftermål snart... Har också med glimten i ögat sagt att det ju faktiskt är hans jobb. Självklart tar jag det inte så hårt, även om det vore skoj om han frågade!
    Fyller år snart och möjligheten, även om den är liten, finns ju att han faktiskt friar då. Om han inte gör det, så är det nog verkligen dags för mig att ta tag i det.
    Kanske till jul?
    Har ni tips och idéer på hur jag kan gå till väga?
    Är gravid med ganska mycket sammandragningar och två små barn hemma. Så inga jätteutsvävningar.
    Jag funderade lite i banorna att skriva citat från låttexter, dikter och så vidare om kärlek och att älska. Och sedan avsluta med att skriva något eget i stil med att inga texter och inga ord kan tillräckligt tydligt beskriva hur stor min kärlek till honom är. Hmm...och så något mer.

Men jag behöver mer tips och idéer!

Vad tror ni, är julafton en bra dag? Eller ska man ta det någon annan dag? Vi ska vara hemma hos oss och det kommer antagligen vara fullt styr denna dag..

• Svar på tråden Hjälp mig att fria!
  • Sebastiána

Slå in en fin ask i julklappspapper och i asken lägger du en lapp med texten "Vill du gifta dig med mig?" och så ger du honom den i julklapp!

• Love is

;)
    Om du är gravid så kanske en liten babytröja som säger "Vill du gifta dig med min mamma"?
    det vore ju en sött julklapp...eller hur ;)

• living the dream

Bra idéer!

Sebastiána: Kanske kan man använda din idé tillsammans med min, och slå in olika citat och liknande i numrerade paket och sedan avsluta med ett sista där jag frågar om han vill gifta sig med mig!

Love is: Det var en bra idé, samtidigt så vill jag att det ska vara bara min och sambons grej. Har ju som sagt två små här hemma redan, och mycket fokus ligger på barneno oftast...

• living the dream

Så nu behöver jag TONVIS med vackra, kärleksfulla citat!
    Någon som vill hjälpa mig?

• PHE

Killar / män kan vara trögare än ni tror men det betyder absolut inte att viljan inte finns där. Jag tycker du gör helt rätt som gör slag i saken MEN jag tycker nog att du ska förbereda med ringar om ni inte redan är förlovade - det blir lite mäktigare då. Det speciella tillfället får inte misstas med frågor som "menar du allvar" etc Det ska framgå med tydlighet att the moment har kommit när du slår till. I stället för citat så välj att fria under omständigheter som är speciella för er. Klart att du kan ta med ngt citat också men jag försöker bara säga att du inte ska krångla till det. Han uppskattar ju DIG och du betyder mer än 1 000 citat. Do your thing. You go girl.

Jag är kille själv så jag tror jag vet hur många andra killar tänker.

• living the dream

Vi är redan förlovade. (Ja jag vet, det blir lite kaka på kaka) Förlovade oss som väldigt unga, mer som ett tecken på att det är vi. Inte för att vi FAKTISKT bestämde att vi skulle gifta oss.. Så ringar känns som att det blir lite för mycket...

Många kloka ord...får fundera vidare.
    Vill ju att det ska vara speciellt, men just nu har jag mest idétorka...

Svar på tråden Hjälp mig att fria!