Glömde skära tårtan tillsammans...
Nu är jag lyckligt gift sen ett par månader tillbaka, men något gnager mig... Vi glömde nämligen skära upp tårtan tillsammans. Inte ett så stort problem såklart, men jag läste nånstans att enligt skrock betyder det att vi kommer bli barnlösa. Inte för att jag tror så där jättemycket på det, men det gör mig ledsen och irriterad att vi glömde en sån ganska viktig tradition. Det är ju nåt man bara GÖR. Som bröllopsvalsen liksom.
Hur det nu var så insåg jag inte förrän flera dagar efter bröllopet att vi glömde skära tårtan ihop, ingen annan på festen verkar ha tänkt på det heller för det var plötsligt en lång kö till tårtan och jag som hade en rätt maffig klänning bestämde mig för att vänta tills det lugnat sig för att gå fram och ta tårta. Det slutade med att jag tog tårta sist av alla. Och just då gjorde det mig inte så mycket, det var så mycket annat på gång just under middagen, så mycket känslor. Men nu i efterhand känner jag "Varför fick jag ta tårta sist på mitt eget bröllop och HUR kunde vi glömma att vi skulle skära tillsammans?"
Tror ni att det är ett dåligt tecken? Eller ska jag se det som att vi alla var så uppslukade av den avslappnade och goda stämningen att ingen tänkte på traditioner och etikett?
Antar att detta kommer vara en sak vi kommer skratta åt om några år. (såvida vi faktiskt inte BLIR barnlösa...)