• AGITI

Var hittar jag papper som är liiite större än A4?

Hej!

Jag funderar på det här med festprogram. Omslagspappret behöver ju vara aningen större än A4 för att det skall bli snyggt, vart får jag tag i det?

Har räknat ut att det finns en storlek som är typ 216*303mm mot A4s 210*297, det hade blivit perfekt men jag har bara hittat denna storlek på calligraphen för 15kr arket och det tycker jag är lite dyrt.

Är det någon annan som funderat på samma sak? Och hur har ni i så fall löst det??

tacksam för svar!
    mvh AGITI

• Svar på tråden Var hittar jag papper som är liiite större än A4?
  • fjutjur brajd

Ett alternativ skulle ju kunna vara att mha en pappersskärare kapa de papper som ska vara inuti festprogrammet.

Men någon annan kanske har tips på billigare lite större papper, det vore ju såklart det smidigaste!

• Hemlig2009

Jag skar de papper som skulle vara inuti med en pappersskärare. Har aldrig sett någon annan storlek än de vanliga.

Skar alla papper till ett festprogram på en gång, efter att de var vikta. Tog en liten stund men inte jättelång tid.

• Avalon75

Jag kommer också att skära inlagepapperna med pappersskärare.
    Tror det blir enklast (och billigast) så.

• AGITI

Ah... det är klart att man kan, smart. Hm... gäller bara att nosa upp en bra pappersskärare men det löser sig nog. tack, tack

• Hemlig2009

Köpte en pappersskärare på Panduro för 199 kr. Den har klarat alla våra papperssaker samt inbjudningskort och festprogram till min mammas 60-årsfest (ca 60 gäster).

• Sofajl

Annars så finns de ett slags papper som jag anv just nu runt min sambos systers fest prgram de är fyrkantiga lite tjockare vilket kan vara bra. Och de kostar nån krona st men kan de va värt ja behövde bara klippa bort ca 4 cm på ena hållet så blev de lite större än A4 papperna innuti så slipper du skära på så mpnga håll... finns bla på www.slojddetaljer.se och i många andra affärer.

Svar på tråden Var hittar jag papper som är liiite större än A4?