• Tristan79

    Arbetskamrater - att bjuda eller inte

    Jag står inför ett litet dilemma. Mina arbetskamrater har fått vetskap om att vi ska gifta oss i september 2010 och jag vet inte om de förväntar sig att blir bjudna. Vi umgås inte privat men har en jättebra relation på jobbet, hur skulle ni göra? Bjuda eller inte, och vart drar man gränsen?

  • Svar på tråden Arbetskamrater - att bjuda eller inte
  • KatjaB

    Har fått frågor av folk på min arbetsplats också, och grejen är att jag bara jobbat där i 2 månader och dessutom så har vi inte råd stt bjuda för då blir det ju hela avdelningen på 40 pers.
    Har sagt att jag kommer inte ens kunna bjuda hela min släkt då den är så stor, och med det hoppas jag att folk faktiskt förstår.

  • Superstarfia

    jag pluggar, å har inte de problemet.. sambon däremot har många arbetskollegor som säkert förväntar sig att bli bjudna.. men han har sagt som det är. vi kommer bara vara släkten å ca 2-3 vänner.. vi blir ändå 50 pers..

  • Martinaa

    Precis som lillalyckan skriver så tycker jag det är ganska logiskt att bjuda de arbetskompisar som du umgås med privat! Det vill säga om du vill ha dem på ditt bröllop...

  • Tristan79

    Ja, Martinaa, så känner jag även innerst inne. Tack för era synpunkter!

  • novia72

    "Alla är välkomna till kyrkan, bröllopsfest/middag hålls för närmaste familj/vänner!" ;) Det går inte att missförstå...

  • 2010 05 01

    Jag tycker inte att du behöver arbetskamrater (om du inte vill förstås). På mitt och min killes jobb vet alla att vi ska gifta oss men de vet också att vi har en begränsad budget och inte har möjlighet att bjuda dem. De förstår, jag lovar!

  • Optimia

    Tror det är ganska ovanligt att folk bjuder jobbkompisar på bröllop, om det inte är så att man umgås privat med dem.

    Som någon skrev kan du ju säga att de är välkomna till vigseln om de är intresserade. Om du väldigt gärna vill kan du ju bjuda på tårta eller något på jobbet efter att ni gift er, och fira lite tillsammans med jobbkompisarna.

    På mitt jobb är det ingen som förväntar sig bli bjuden om någon gifter sig, vi är alldeles för många på varje avdelning för det. Däremot brukar vi skramla ihop till en liten present som vi överräcker vid lämpligt fikatillfälle

  • Tristan79

    Vi kommer ha en borgerlig vigsel och direkt därefter mousserande samt kaffe med tårta, så det där med att vissa kan komma till vigseln enbart fungerar inte riktigt...

    Tror det blir enklare att klargöra att det enbart är familj och vänner

Svar på tråden Arbetskamrater - att bjuda eller inte