• Mia 77

Bör man nämna i inbjudan att barn är välkomna hela dagen?

Eller antar folk det ändå om man inte skriver något alls?

• Svar på tråden Bör man nämna i inbjudan att barn är välkomna hela dagen?
  • patrikoannika

Då antar man nog det.

Men man väljer kanske att ordna barnvakt ändå... men då är det väl upp till var och en...

• nano86

Tänker ni ordna nåt mer till barnen så de kan ha roligt (typ extra barnvakt eller liknande) så kan man ju skriva det. Annars skulle jag som den ovan anta att barn är bjudna om det inte står nåt alls.

• KatjaB

kan ni inte skriva tex "familjen andersson" på kuvertet. då tolkar man ju det som att hela familjen är bjuden

• nano86
    KatjaB skrev 2009-12-05 20:12:37 följande:
    kan ni inte skriva tex "familjen andersson" på kuvertet. då tolkar man ju det som att hela familjen är bjuden
    Smart. Så gjorde faktiskt vi men det hade jag glömt.
  • Mia 77
    nano86 skrev 2009-12-05 20:08:31 följande:
    Tänker ni ordna nåt mer till barnen så de kan ha roligt (typ extra barnvakt eller liknande) så kan man ju skriva det. Annars skulle jag som den ovan anta att barn är bjudna om det inte står nåt alls.
    Ja, vi kommer ha en barnflicka som tar hand om barnen under middagen. Sitter och äter med dom och sen roar dom med div roligheter för barn.
    Men sen efter middagen är det ju tänkt lite mer att föräldrarna själva får ansvara för sina barn.
    Men mest bara så det inte blir för mycket text på inbjudan.
    Fast jag hade en tanke om att när man skriver "efter vigseln inbjuds ni att närvara vid middagen som kommer vara på xxx.
    För barnen kommer där finnas chans för barnpassning"
  • nano86

Det låter jättebra!

De som vill veta mer kan ju höra av sig

• Optimia

Om ni tänkte skicka med ett infoblad, kan ni ju med fördel nämna vilka arrangemang ni ordnat för barnen, så vet föräldrarna att det är tänkt att barnen får vara med hela dagen.

• patrikoannika

Mia 77 skrev 2009-12-06 19:27:36 följande:

Ja, vi kommer ha en barnflicka som tar hand om barnen under middagen. Sitter och äter med dom och sen roar dom med div roligheter för barn.Men sen efter middagen är det ju tänkt lite mer att föräldrarna själva får ansvara för sina barn.Men mest bara så det inte blir för mycket text på inbjudan.Fast jag hade en tanke om att när man skriver "efter vigseln inbjuds ni att närvara vid middagen som kommer vara på xxx.För barnen kommer där finnas chans för barnpassning"
    Tänk på att vissa barn inte tycker om/vill vara med någon främmande bara "så där"... Och bara för att ni tänkt att så "ska" vara fallet... Vår dotter hade ALDRIG varit med någon barnflicka/lekledare som hon aldrig träffat.
Svar på tråden Bör man nämna i inbjudan att barn är välkomna hela dagen?