• ung1brud

Passade blommor i buketten för augustibröllop??

Vi ska gifta oss den 28/8-10 och vi båda har alltid tänkt mörkröda rosor till buketten och dekorationerna. Men har hört att röda rosor passa bäst på vintern? Är det så och isf vilka blommor passar?? :S Hjälp mig!

• Svar på tråden Passade blommor i buketten för augustibröllop??
  • Soleirolia85

Det finns absolut inget som säger att röda rosor passar bäst på vintern. Det är ju klassiskt och väldigt vackert med röda rosor på bröllop. Kör på det ni vill ha och strunta i vad andra tycker passar eller inte. Det är ju er dag!

• Vinröd

Det som ni vill ha, passar allra bäst
    Jag gifte mig också f.ö. i augusti och hade röda rosor.
    Jättevackert! (Har förresten inte hört att röda rosor skulle höra vintern till).

Kör på det ni gillar!

• Rufsas

Åhh, vi har samma datum!

En blomfråga: Kan man ha kallor i slutet av augusti? Jag har de ogrönaste fingrarana som finns så jag kan inte det där med blomsäsonger.

• FramtidaFruSandberg
    Rufsas skrev 2009-12-06 18:51:15 följande:
    Åhh, vi har samma datum!En blomfråga: Kan man ha kallor i slutet av augusti? Jag har de ogrönaste fingrarana som finns så jag kan inte det där med blomsäsonger.
    jag gifter mig i början av september och var inne i en blomsterbutik och frågade just om kallor. Hon sa att det går alldeles utmärkt. Jag var på hötorget i sthlm och tittade efter just kallor i september nu i år och de hade massvis (de brukar ju ha mer säsongsbundna blommor), så det borde gå bra.
  • Steinhammersfru

Vi gifter oss också 28 aug 2010!
    Jag ska ha röda rosor i min brudbukett och lite grönt mm. Och så vill jag att den ska ha hjärtform på något sätt.

Vi har vitt, rött och guld som färgtema. Många tycker det är julfärger men det struntar jag i. Jag har alltid älskat rött så det var ingen tvekan om att rött skulle vara med i temat, och även hjärtan :)

• Snufflan

Vill du ha röda rosor så ha det, vi gifte oss i juli i sommras och hade mörkrött/vitt/guld som färger för det är färger som vi tycker om. Har bilder i mitt galleri på blommorna.

• marrieme

Vi har med den 28/8!!
    Ska nog va vita rosor med gröna blad.

• ung1brud

Snufflan: Jättefin bukett!
    Är svårt det där med blommor tycker jag. Jag vill ju ha det, men sen vill man ju inte heller att det ska kosta allt för mycket, för så viktigt är det ändå inte. :) Men som tur är har jag en vän som kan binda blommor så det gör ju det hela billigare! :)

• Rufsas
    ung1brud skrev 2009-12-06 19:21:38 följande:
    Å samma datum! Va roligt! Jaa jag ska också ha kallor i min bukett, som det ser ut just nu iaf. Och stephenoitus.ska väl se ut såhär förhoppningsvis --> whitediary.de/wp-content/uploads/2009/01/bouq...Den är sååå fin!! Men då tror jag nog att det är det här jag satsar på :)
    Men åhhhhh, vilken fin bukett!
Svar på tråden Passade blommor i buketten för augustibröllop??