• Fröken Skruttis

Tips på bordsdekorationer!

Någon som har ett bra tips på olika dekorationer?!

• Svar på tråden Tips på bordsdekorationer!
  • pettan

iskristaller (i plast -ser ut som små glasstenar), rosblad och fina värmeljushållare!

• VanessaB

Vi ska ha blommor och ljuskoppar.Funderade ett tag på hästskor, dom är fina plus att det ger ju tur men vi får se.

• KatjaB

vi ska ha vita dukar och champagnerosa löpare, diamantkonfetti i olika storlekar på diamanterna, kandelabrar och glas-skålar med blomsterarrangemang i. Vita tygservetter i tjusiga vikningar och favoursaskar, meny och festprogram i svart/vanilj.
    Färgtemat går i svart, vanilj och champagnerosa

• lecaroline

Höga kandelabrar är fint.
    Har nog någon bild på dukningen i mitt galleri..
    Jag hade faktiskt tapet som löpare var hur fint som helst billigt och kunde bara slängas sedan när avdukningen skulle gå fort

• lecaroline

Jo just det vi vände vinglasen upp och ner. Stoppade in en blomma och lade ett värmeljus på foten som tändes innan vi satte oss. Jätte fint!

• Sebastiána
    lecaroline skrev 2009-12-08 10:50:08 följande:
    Jo just det vi vände vinglasen upp och ner. Stoppade in en blomma och lade ett värmeljus på foten som tändes innan vi satte oss. Jätte fint!
    Drack gästerna ur dessa vinglas sen eller var det bara dekoration?
  • lecaroline

De drack ur dem och jag med
    Vi hade ingen som var överdrivet pollenarerigsk det skulle väl vara jag då..

• rowan

Vita blockljus i olika höjder med en slinga murgröna runt. (Det hade vi på min brors bröllop.) Blev jätteromantiskt! Fungerar särskilt på bord som inte är så breda, där man kanske inte kan ha stora arrangemang mitt i.

• KND

Finns mycket bra tips på både billiga och riktigt snygga dekorationer på www.brolloptips.com
    Många av dom kan du göra med lite hjälp från kompisar :)

• Sebastiána
    rowan skrev 2009-12-08 16:26:16 följande:
    Vita blockljus i olika höjder med en slinga murgröna runt. (Det hade vi på min brors bröllop.) Blev jätteromantiskt! Fungerar särskilt på bord som inte är så breda, där man kanske inte kan ha stora arrangemang mitt i.
    Det låter jättefint!

Satte ni blockljusen på ljusfat då eller hade ni speciell hållare?
  • Bluebride

Såg på tv3´s "vårt bröllop i era händer" att de krossade bilglasrutor och gjorde diamantkross, funderar på det, men vi har rätt mycket redan. Jag har vita värmeljushållare, blå glasstenar, lila snäckor, frostade eller klara vaser där jag kommer ha säsongens blommor (troligen syren och liljekonvalj)

• rowan

Sebastiána, vi satte blockljusen på ljusfat: ensamma, stora blockljus på en egen vit asiett, eller tre och tre i olika storlkear på en större assiett. Enklast möjligt, tallrikar fanns ju i lokalen! Och med murgrönan såg det ju lummigt ut ändå.

Svar på tråden Tips på bordsdekorationer!