• 123ost

Pengar och brudtärna, hur ska man göra?

Jag har lite funderingar på hur ni andra har gjort när det gäller brudtärna/tärnor.

Betalar ni klädsel, smink och hår?

Har ni "regler" på hur dom får se ut?

Jag oroar mig mycket över att brudtärnan ska se finare ut än mig. Jag vill absolut inte låta ego, men det är jag nog när det gäller min bröllopsdag. Jag vill vara vackrast!

Kan man säga att hon inte får se ut så och så och så?
    Då syftar jag på klänning, smink och hår?

Hjälp!

• Svar på tråden Pengar och brudtärna, hur ska man göra?
  • Superstarfia

Mina tärnor betalar sina klänningar..

Jag har bestämt färg å att dom ska vara hellånga.. 2500kr styck..

eventuellt kommer vi betala 1000kr tillbaka till dom, eller lägga det på deras frisyrer, alt något smycke till...

• Sebastiána

Vi kommer inte att ha något färgtema så tärnan får ha vilken färg hon vill på klänningen.

Vi betalar inte klänningen, men eventuellt håret eftersom min tilltänkta tärna (har inte frågat henne än) gjorde så när jag ver hennes tärna.

• Kickis

Vi betalade tärnornas klänningar som jag valt ut tillsammans md dem, och de fick själv ordna med smink och hår precis som de ville.

• iregnet2010

jag köper deras klänningar men inget superfancy (tänkte mig runt 1000-lappen var. Ev ska jag bjuda på deras övernattning på kvällen innan + smink + hår men det beror lite på vad för priser jag hittar...

min tärnor är båda skitsnygga blondiner men jag känner mig inte hotad (kan dock sympatisera med TS..)

• 123ost

Men är det ingen som känner sig lite rädd över att brudtärnan kanske ser finare ut?

Eller någon som var rädd till en början i alla fall? :)

• KatjaB
    123ost skrev 2009-12-07 21:50:23 följande:
    Men är det ingen som känner sig lite rädd över att brudtärnan kanske ser finare ut? Eller någon som var rädd till en början i alla fall? :)
    tror inte det är nån risk för det.. tom i brudklänningsaffären när jag provade min klänning och det fanns andra brudar i butiken som provade klänningar så kände jag mig snyggast. Inte för att de på nåt sätt hade ett sämre utseende eller hade valt fula klänningar, de var jättesöta, men jag kände mig så otroligt fin i min klänning att jag har svårt att tänka mig att något kan förta den känslan, speciellt med håret och sminket.

hmm.. det här lät ju lite ego, hoppas du förstår hur jag menar iallafall
  • Märta81

Jag köper tyg till mina tre tärnors klänningar samt betalar för att sy upp dem. Men då är det jag som har valt färg och modell (dock under deras godkännande). Om tärnorna skulle ha valt modell och tyg själva hade de fått stå för kostnaden. Jag tycker inte att man kan kräva en viss färg eller modell om de betalar själva.

Hår, smink och smycken fixar de själva.

Mina tärnor är riktigt snygga tjejer. Jag känner mig absolut inte hotad av att de skulle vara vackrare.

• WandaLee

Mina tärnor betalar klänningarna (tyg och "uppsyning") själva.
    Skor och hår står jag för. Smink fixar en utav dom då hon är utbildnad make up artist.

Har två supersnygga tjejer som tärnor, men tycker det är kul att ha en supersnygg trio uppe vid altaret! =)(jag kommer ju ändå ha maffigast klänning ;))

• Niini

Jag är lite av en bridezilla (I guess) och vill att allt ser ut exakt som jag tänkt mig. Är inte hundra på om jag ska ha nåmn tärna ännu.. Men om! Så väljer vi tillsammans klänning (jag väljer dock färg eftersom vi har färgtema och den ska vara knälång). Håret vill jag ockdå ha ett finger med i spelet om så hon inte kommer med en jätteavavncerad sak när jag har en rätt enkel frisyr. Tärnan betalar själv allt eftersom hon ändå behåller klänning och smycken själv sen. Den tilltänkta tärnan tycker detta är självklart.

Är jag jättehemsk nu kanske? :P

• Lyckliga013bruden

min tärna betalar själv och väljer själv. Vi har inget färgtema och när det gäller smink frisyr etc så väljer hon själv. Jag litar på henne.
    Jag känner mig inte hotad av att hon kanske blir snyggare, vi är så olika. Jag är vit hon mörk, jag brunett, hon svarthårig, jag brudklänning, hon färgad enklare tärnklänning. Jag tiara och ev slöja hår fin uppsättning, hon fin hår uppsättning, smink har vi båda två. Jag ca 1dm längre än hon.
    Hon kommer vara snygg och jag kommer vara snygg och just för att vi är så olika så känns de kanske lite bättre...

Svar på tråden Pengar och brudtärna, hur ska man göra?