• Loli

Solitär?

Jag tycker det verkar väldigt fint med en stor ensam dekorerad blomma ist för brudbukett. Nån som har haft detta och kan visa bilder? Vilka blommor passar som solitärer och ungefär vad kostar det (håller på med budgeten)? Tacksam för lite tips :)

• Svar på tråden Solitär?
  • Sebastiána

Jag har funderat på samma sak. Antingen en solitär eller en egenplockad bukett. Jag är inte typen som vill konservera buketten efteråt eller så. Är mer ute efter något snyggt att hålla i handen.

• Loli

Precis, tänker likadant! Nån florist som kan tipsa kanske? puff puff :)

• elsi

calle lily ej de andra vita som dofta de bruka man lägga vid gravsten
    rose
    pione
    hortensia
    syren?

• Sebastiána

Blommor som jag funderat på är:
    - stor ros
    - gerbera
    - liten solros
    - lilja

• Niini

Min första tanke är en såndär som jag inte vet namnet på :P Rätt stor, lite trattformad vit blomma. Smått utbörjda kanter.. Nån som kan hittat namnet?

• Sebastiána
    Niini skrev 2009-12-08 14:46:07 följande:
    Min första tanke är en såndär som jag inte vet namnet på :P Rätt stor, lite trattformad vit blomma. Smått utbörjda kanter.. Nån som kan hittat namnet?
    Kalla kanske?
  • Niini
    Sebastiána skrev 2009-12-08 14:57:56 följande:
    Kalla kanske?
    Ja, just en sån :)
  • Loli

tack för tips, vi funderar på blått färgtema så nåt som passar det kanske...

• Aleta

Iris är väl blå?

Någon orkidé (en riktigt blå wanda, snygst, men aj vad dyrt).

En färgad nejlika eller färgad ros?

• Loli

Tack :) Ska kolla upp! Sebastiána: Liten solros låter väldigt fint. Har alltid älskat solrosor, blir väldigt sugen på att köra på det istället :) Somrigt o fint!

Svar på tråden Solitär?