Rispåsar, göra själv?
Har Ni gjort rispåsarna själva? Vart hittar man "tyg" eller hur har Ni betett Er?
Har Ni gjort rispåsarna själva? Vart hittar man "tyg" eller hur har Ni betett Er?
Hej!
Jag köpte fina små organzapåsar från Tradera! Sök där, det är billigare än från vanliga web-butiker
Bra tips-tack!
Ja tradera är absolut ett hett tips. köpte 30 vita organzapåsar för 32 spänn...billigt,billigt
Jag köpte på www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.php
Inte så billigt som molntussen, men fortfarande billigt (tyckte jag)
Själv köpte jag tyll i helt vanlig tygbutik och klippte ut rundlar efter en mattallrik. Färgade in kanten med en snabbtorkande stämpeldyna och drog sidenband om...
Vi gifte oss i helgen och jag köpte vit tyll 29:-/m till skillnad från organza 79:-/m.
Sen klippte jag rundlar och knöt sidenband runt. Dom blev väldigt fina och "stiliga" eftersom tyllen är ganska hård.
Jag fick ut ca 40 st rundlar på två meter tyll.
Jag hade organzarundlar till godis till varje gäst på borden. Gjorde på samma sätt, men knöt röda organzaband runt.
Lycka till!
köpte vitt skimrande tyg på ikea som vi klippte i fyrkanter o knöt ihop med limegrönt snöre!
Jag köpte färdigklippta tyllbitar och rosa band som jag ska knyta runt på myheart.se Fick leverans hemskickad efter tre dagar. Jag är supernöjd. Då vi kommer att ha 200 gäster orkar jag inte fixa allt själv.