Barnproblem...igen
Om jag o min sambo bestämmer oss för att inte ha ett barnfritt bröllop kommer vi att bjuda hans två kusiner och mina två styvsyskon. Nu har dock min kompis respektive hört av sig och sagt att han har sin dotter på midsommar och frågat om det kommer finnas andra barn där. Vi vill försöka hålla ner gästantalet och känner att det redan är så många kompisar vi fått välja bort för att vi vill ha ett relativt litet bröllop (45-50 gäster). Hur kan vi göra nu, vi har inte lust eller budget till att bjuda några fler. Jag har nu sagt att det troligen kommer bli barnfritt och att det är bäst om han ordnar det på annat sätt. Men om vi ändå bestämmer oss för att bjuda styvsyskon o kusiner kommer ju han se att det finns andra barn där o undra varför han inte kunde ta med sin dotter. De enda "barn" vi eg vill bjuda är min sambos kusiner (som är tonåringar) men det känns som att det blir så många ytterligare gäster på köpet då. Usch känner att planeringen för med sig massa stress o tjafs, jag som brukar va så avslappnad annars. Hur har ni andra gjort? Några tips? Och säg inte att det väl alltid är underbart med en massa barn, för jag tycker faktiskt inte det, alltid.... ;p