• Mamsellen på smällen

Vigselprogram i Word, hjälp mig!

Sliter snart mitt hår! Om en månad precis idag gifter vi oss och jag sitter just nu med vigsel- och festprogrammen.
    Använder mig av Microsoft Office Word 2007.

Hur gör man en sån enkel sak att lägga till en sida och få all text på rätt ställe? (Framsida, sid 2,3 och baksida) Vigselprogrammet kommer att vara liggande A4 och festprogrammet stående A4.

Vore sååå tacksam för lite hjälp, jag fattar inget!

• Svar på tråden Vigselprogram i Word, hjälp mig!
  • FrökenKär

Åh, det där behöver jag också hjälp med! Har precis samma program och det enda jag lyckas få till är ju att använda mig av två spalter, men det måste ju finnas något bättre? För att inte texten ska hoppa omkring i hela dokumentet varje gång jag ändrar något på en sida, så har jag skapat ett nytt dokument för varje sida. Tyckte det var enklast, men det finns kanske bättre alternativ.

• Mamsellen på smällen

Tänk att det ska vara så krångligt! Grrr!

• ovintero

Du råkar inte ha microsoft publisher??, där finns det färdiga mallar för festprofram/vigselprogram mm..
    Jätte lätt att använda

• Jevic

Har samma problem här, tråkigt att man inte är så high på datorer.

Har ni några tips på vart man kan vända sig då om man behöver hjälp? Förutom släkt o vänner??

• LinaMarkus

www.kortdesign.se kan man ladda ner mallar för festprogram och vigselprogram. Där finns mallar för olika antal sidor på festprogrammet samt bilder och sången som man kan använda.

Hoppas att det hjälper lite!

• Sofajl

Att flytta hela sidor runt omkring är inte de lättaste i word tyvärr... men jag gjorde så med festprogramme med en massa sidor att ja satte mig innan och skrev upp liksom sida 1 meny mm och tänkte då efter hur de ska ligga för att komma rätt... försöka med mallar från kortddesign först men klarade inte av dem rikigt så ja gjorde så i stället. med liggande dokument och två spalter. Var bara noga med att om du lägger till en rad på ena sidan måste du ta bort en oxå så ska du se degår bra.
    Sitter med ett nu som sambons syster ska ha på sitt bröllop i aug.. och de funkar bra...

Svar på tråden Vigselprogram i Word, hjälp mig!