• BrudenSomVissteFörLite

Vita mormorskängor??

Hej brudar :)!

Jag gifter mig i januari, och har köpt en vintageklänning från 50-talet. Till denna föreställer jag mig att ett par vita mormorskängor skulle passa perfekt. Men jag har sökt på nätet och tittat i skoaffärer och vintagebutiker. Men hittar inga :(. Någon som sett några nyligen????

Stort tack på förhand!!

• Svar på tråden Vita mormorskängor??
  • Mamsellen på smällen

Jag har ett par! Vilket datum gifer du dig? Skulle kunna få köpa mina för 300:- efter att jag haft dom. Storlek 38 och de är i ivoryfärgat tyg, typ siden. Kan mms´a dig bild om du inboxar ditt nummer.
    Har köpt dem på matildas fest.

• BrudenSomVissteFörLite

Åh det hade ju varit helt perfekt!!! Men jag har storlek 39, så då lär det väl vara något för små :(...

• Mamsellen på smällen

Aaah... Typiskt... Men har lagt ut en bild i mitt galleri. Sådana stövlar går att köpa på www.matildasfest.com
    Om det är nu i januari (2010) du gifter dig är det tveksamt om du hinner få dem... Hon skickar nämligen beställningen till Kina, och så tillverkas de därefter.
    Om du beställer därifrån, så ta en storlek större. Jag tog 39 på stövlarna och har 38 i vanliga fall.

Förresten, kolla www.dansshopen.nu De KANSKE har, inte säker...

Lycka till!

• BrudenSomVissteFörLite

Jag gifter mig 16 januari. Gick in och kollade på sajten och det hade ju exakt sådana stövlar som jag föreställt mig. Men precis som du skrev så är det ju väldigt tajt med tiden. Men tusen tack för tipsen! Nu vet jag ju att det finns sådana skor i vekligheten i alla fall :)

• Lilleke

Jag vill också ha sådana skor, men matta. Finns det något mer "officiellt" namn eller vad man ska säga. Alltså ett facknamn typ.

Svar på tråden Vita mormorskängor??