Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

En VARNING till Sthlmsbrudar

Hmm, du har både klagat på klänningen och blommorna...kan det kanske vara så att du har VÅLDIGT höga krav och kanske inte kan bli nöjd?

Det är ju trist att det blev tokigt men det kan ju vara så eneklt att du och floristen missförstod varandra på något sätt. Det hä der ju väldigt lätt.

I vilket fall som helt var det ju bra att du hörde av dig och sa att du var missnöjd och jag hoppas chefen återkommer till dig. 3 dygn är dock inte särskilt lång tid att vänta.

• BlomAnna

Vaför inte fokusera på det som var bra och faktumet att ni nu är man och hustru. Verkar som om så många fokuserar på det som gick åt skogen istället för allt som var fantstiskt och underbart som tex kärleken till varandra som ju liksom är hela grejen med ett bröllop. Det är väl nästan självklart att nåt kommer gå fel när det är så mycket som ska klaffa, men man kan ju välja att inte ta till sig av det.

Om klänningen inte passade hade jag skaffat en annan och inte ens betalat den och om blommorna inte såg ut som jag hoppats hade jag sagt till på en gång och bett dem ta bort det som inte skulle vara där och fixa till den eller bett dem göra en ny. Inte klaga i efterhand och tycka det är dåligt att inte chefen hört av sig när det desutom är helg.

• BlomAnna

Nej jag är inte gift än. Men jag kommer nog se till att jag provar klänningen och ser till att vara nöjd med den betydligt tidigare än 1½timme före vigseln och jag kommer inte hämta mina blommor 10 min före vigseln, men även om det skulle hända så skulle det inte ha någon betydelse för jag kommer ändå gifta mig med mitt livs stora kärlek och i förhållande till det är allt annat värdsliga saker, även om det betyder att jag får dra på mig ett par jeans och plocka maskrosor som brudbukett. Kärleken är det viktiga och det är det man ska fokusera på.

Du dömer ju dessutom ut ett företag och sprider neagtivitet om dem utan att de fått chansen att rätt till något.(syftar på blommorna) Om de inte beklagar att det blivit galet och ställer det till rätta kan du ju börja klaga.

Svar på tråden En VARNING till Sthlmsbrudar