Inlägg från: 091205 |Visa alla inlägg
  • 091205

En VARNING till Sthlmsbrudar

Anlita inte Kaprifol på Hornsgatan. Beställde mina blommor där.

Jag ville ha följande:
    Vild bukett, ej rund eller perfekt droppformad. Dvs osymetrisk. Många olika typer av blommor men bla ros och nejlika för det är i corsage resp näbbuketten. Ville ha svarta strån i buketten. Ville ej att något grönt skulle synas. Den skulle se vild och fribunden ut.

Fick: Rund bukett av endast nejlika och ros. Massa gröna blad och strån som spretade ut och mycket mindre än vad jag tydligt förklarat.

Barnens blommor sa jag 3 rosa nejlikor och band runt. De slängde på några jävla fula rabarberblad runt!!

Männes corsage skulle vara enkel ros, inte ens där kunde de låta bli det skrikiga gröna stråna och bladen.

Hur svårt är det att låta bli att slänga i grönt? Släng för fan i en extra blomma i priset istället för fylla ut med blad om ni nu ska ta såna priser!!

När jag sen nu ringde och klagade skulle hon prata med chef och återkomma. Nu har det gått 3 dygn.

SKAMLIGT!

• Svar på tråden En VARNING till Sthlmsbrudar
  • 091205

Eh nej jag har inte särskilt höga krav MEN anser att man ska få klänning i rätt storlek och blommor utan grönt och osymetrisk om man beställer det.
    Och knappast missförstånd när hon skrev ner exakt vad vi ville ha.

• 091205

Jag kan berätta hela vår väg till bröllopet och alla motgångar vi har mött. Så kanske ni förstår mer. Nej vi gnäller inte för att vi kan. Vi varnar bara andra att inte förlita er helt på att saker ska blir som ni bestämt utan att hålla koll så sakerna faktiskt blir rätt.

• 091205
    BlomAnna skrev 2009-12-13 22:55:03 följande:
    Vaför inte fokusera på det som var bra och faktumet att ni nu är man och hustru. Verkar som om så många fokuserar på det som gick åt skogen istället för allt som var fantstiskt och underbart som tex kärleken till varandra som ju liksom är hela grejen med ett bröllop. Det är väl nästan självklart att nåt kommer gå fel när det är så mycket som ska klaffa, men man kan ju välja att inte ta till sig av det. Om klänningen inte passade hade jag skaffat en annan och inte ens betalat den och om blommorna inte såg ut som jag hoppats hade jag sagt till på en gång och bett dem ta bort det som inte skulle vara där och fixa till den eller bett dem göra en ny. Inte klaga i efterhand och tycka det är dåligt att inte chefen hört av sig när det desutom är helg.
    Är du gift? Har du stått och dragit på dig klänning 1½ innan vigseln och märkt att skiten fortfarande inte kan sitta på ordentligt? Har du fått blommorna i handen i kyrkan 10 min innan och noterat att du fått helt fel blommor och det inte går göra något åt för då har du inga blommor alls?

NEJ? Dåså

Klart som fan vi uppskattar allt som gick bra, men jag anser det dock vara min rätt att varna så inte andra brudar förväntar sig att allt bara ska vara perfekt. Dvs att de får kanske kolla i tid så allt är rätt och slipper gå på en nit.
  • 091205

Kan uppdatera, Efter 1 månad ringde hon tillbaka efter flera påpekanden från mig till andra som jobbat där att hon inte hör av sig. Tydligen ska cefen ha hand om det och skulle ta 2 v innan han kommer hem från semester. Så borde vara nu men ingen ringt.

Så de verkar inte ens intresserade att be om ursäkt.

Och ja.. lite grönt är ett måste för man kan ju inte kapa av alla skaft etc. MEN STORA GRÖNA JÄVLA BLAD?? Why?? Inget grönt är inga stora gröna saker stickandes ut överallt.
    Ingen rund bukett betyder just INTE RUNT
    Ville ha MÅNGA olika blommor. Fick TVÅ olika!!

Svar på tråden En VARNING till Sthlmsbrudar