• ladylj

hur långt i förväg kan man boka borgerlig vigselförrättare?

Kanske det skiljer sig från stad till stad, men ni som vet.. hur långt i förväg kan man boka tid för en borgerlig vigselförrättare? Jag läste nämligen att det här intyget man får när man gjort äktenskapsprövning bara gäller i fyra månader, och jag förmodar att man behöver kunna visa upp intyget när man bokar en vigselförrättare? Eller?

• Svar på tråden hur långt i förväg kan man boka borgerlig vigselförrättare?
  • fruMe

Vi bokade i mitten på november och vigs i mitten på april. Det var inga problem. Däremot ska vi skicka in hindersprövning så fort vi kan. Ska beställa det nästa vecka då det gäller 4 månader.
    JAg berättade att vi skulle resa direkt efter och därför ville vara säker på att få tid för vigsel helgen innan vi åker och det var alltså helt ok!

• vip

Som Du själv skriver är det beroende på var man bor,men det är alltid rätt att vara ute i god tid.Gäller det speciella helger som midsommar,pingst eller anda storhelger är nog många vf redan nu bokade för 2010.

• frukarlsson

Vi bokade våran borliga vigsel 2 veckor innan :) Vi gifter oss på nyår

• Nicossambo

Vi bokade vår i mitten av november och vi gifter oss i april. Hindersprövningen sa dem arr vi skulle skicka efter i januari. Det är nog olika när vill ni gifta er hur långt är det dit?

• frukarlsson

jag var till skatteverket idag och fick våra hindrsprövningspapper fixade direkt :)

Svar på tråden hur långt i förväg kan man boka borgerlig vigselförrättare?