• FiaLottaoälsklingen

vita kort

hej
    någon som har ett tips på var jag kan köpa fyrkantiga kort typ 15x15 storlek till en bra peng? just nu kommer jag bara på panduro men det borde finnas fler!
    =)

• Svar på tråden vita kort
  • Linadesign

www.prickiform.se/
    De har kort i offwhite som är 12,5 x 12,5 cm med kuvert till. Snygg struktur på pappret tycker jag (även samma i kuverten, vilket ger ett lyxigt intryck). Själv använde jag samma slags kort fast i avlångt format 20 x 8,5 cm.

Annars kan du köpa lösa pappersark s.k. cardstock och skära till och vika själv. De brukar vara 1 x 1 fot, dvs 30,5 x 30,5 cm. Så då kan du dela dem på mitten och vika dem så får du 15 x 15 cm (ungefär). Sådana papper finns på i stort sett alla pappershandlar. (även bokhandlar oftast)

• Casmel

Jag beställde helt vita 14,5x14,5 på kortdesign.se och dom kostar 5kr styck men deras frakt är dyr 79kr.

• FiaLottaoälsklingen

tack för hjälpen, har kollat kortdesign.se men är osäker på hur det är att trycka en stämpel på kortet eftersom det står att det är blankt.

har funderat på att skära till egna kort men är lite lat.....

• KatjaB

om du skär själv så gör det med en pappersskärare. Skaffade själv en från clas ohlsson, tror det gick på 200 kr och det går fort och framförallt blir snyggt

• nano86

Papperskärare är jättebra och då blir det inte särskilt jobbigt, går rätt fort.

Skar till alla kort vi skickade med skärmaskin köpt för 79 kr på GeKås.

• BlivandeFruPettersson

Akademibokhandeln har papper, kort och kuvert i en massa olika färger och former och storlekar.

• FiaLottaoälsklingen

tack tack

Svar på tråden vita kort