• Malin och Joel

Inbjudningskorten från Calligraphen har kommit

Vi beställde våra inbjudningskort på Calligraphen, på hemsidan såg de jättefina ut. Ett enkelt kort, inte dubbelvikt, i beige papper och guldtext.
    Nu har det kommit och papprena är tamejtusan genomskinliga!
    Jag är jättebesviken men sambon är nöjd och jag orkar inte bråka så vi får väl ha dem.
    Men jag ville ju ha ett riktigt fint inbjudningskort och nu känner jag mig bara missnöjd

• Svar på tråden Inbjudningskorten från Calligraphen har kommit
  • Greeneyes

Men reklamera om du inte är nöjd tycker jag!

• VanessaB

usch vad tråkigt!
    Varför inte ta kontakt och prata med dom iaf. Man vill ju vara nöjd!

• Malin och Joel

Jomen det är ju inte bara mina inbjudningskort och sambon är ju nöjd. Och vi är skitdåliga på att ta såna konflikter så jag är inte direkt sugen på att ta tag i det själv...

• Leilani

Ett tips inför nästa gång, men även andra som läser den här tråden som kanske inte väljer calligraphen pga detta. Man kan beställa typ alla deras variationer av kort för prov som du får hemskickat. Detta gjorde vi på de olika alternativen vi var intresserad av så förhoppningsvis blir vi nöjda när korten kommer.

Men jätte tråkigt för dig att du inte är nöjd med korten :( och att ni är osams över det hela. Ni får kanske prata lite sinseemellan och låta det hela smälta och kanske komma fram till en lösning som passar er båda bra

• Lyckliga013bruden

spelar inbjudningskorten verkligen så stor roll att det är värt att bråka och/eller byta ut dem till andra?

För mig personligen så är inbjudningskortens utseende inte superviktigt därför blev de fina och personliga, endel skickades ut med stavfel andra med en fulare stämpel. Jag tror inte att någon av våra gäster bryr sig nämnvärt.
    Vi skickade de dessutom i vanliga billiga bruna fula a5 kuvert för det fanns hemma.

• BlivandeFruPettersson

Hmm, det låter lite som våra inbjudningskort. De såg inte riktigt ut som jag hade föreställt mig utifrån hemsidan, men tyckte de var kanonfina ändå. Nu var det ju inte det som var poängen här dock...

Vi fick i alla fall med en returnota i paketet att fylla i och skicka tillbaka med korten om det var något man inte var nöjd med. Om du verkligen inte tycker om korten så tycker jag att du ska skicka tillbaka dem.

• Sebastiána
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-14 10:31:39 följande:
    spelar inbjudningskorten verkligen så stor roll att det är värt att bråka och/eller byta ut dem till andra?För mig personligen så är inbjudningskortens utseende inte superviktigt därför blev de fina och personliga, endel skickades ut med stavfel andra med en fulare stämpel. Jag tror inte att någon av våra gäster bryr sig nämnvärt. Vi skickade de dessutom i vanliga billiga bruna fula a5 kuvert för det fanns hemma.
    Kan hålla med lite där. Jag vill att våra inbjudningskort blir fina eftersom jag gör dem själv och eftersom jag jobbar med layout och formgivning till vardags känner jag viss yrkesstolthet. MEN det allra viktigaste i inbjudningen är att alla som får den förstår informationen, dvs när och var bröllopet äger rum, klädkod, vem man ska ringa till om man har frågor osv. Plus att de ska känna sig välkomna såklart!
Svar på tråden Inbjudningskorten från Calligraphen har kommit