• Sebastiána

Gästpresentationen någon annanstans än i festhäftet?!

Jag kommer att göra våra festhäften och vet redan nu att det kommer att bli pilligt och ta lite tid. Därför vill jag kunna börja tidigt med dem - gärna några månader innan bröllopet. MEN det går ju inte eftersom bordsplaceringen och gästpresentationen kan ändras till och med efter OSA (har ju märkt här på BT att folk inte alltid fattar att man inte bara ska tala om att man inte kommer utan även om man kommer - och en del glömmer att svara).

Kan man ha gästpresentationen någon annanstans? Placerde lite här och var på borden kanske? Eller i nån "mingelhörna"?

• Svar på tråden Gästpresentationen någon annanstans än i festhäftet?!
  • VanessaB

Vi har funderingar att ha gästpresentationerna som en "meny" på borden lite utspridda. Vi har inte planerat att ha något festhäfte/program.

• Sebastiána
    VanessaB skrev 2009-12-14 16:16:37 följande:
    Vi har funderingar att ha gästpresentationerna som en "meny" på borden lite utspridda. Vi har inte planerat att ha något festhäfte/program.
    Det var ungefär så jag tänkte, men vi ska ha festhäfte eftersom vi gillar allsång och flera gäster också gör det, kanske blir det "tårta på tårta"?

Vi vill inte skippa gästpresentationen. Den brukar vara uppskattad och många gäster känner varandra inte alls. Vi vill inte heller sitta uppe halva nätterna med festprogrammet veckorna innan bröllopet!
  • JollyO

Har varit på flera bröllop där de stoppat in presentationen om gästerna samt bordsplacering som mittuppslag i efterhand. Tyckte inte att det var något konstigt med det. En variant för er kanske?

• Sebastiána
    JollyO skrev 2009-12-14 16:28:53 följande:
    Har varit på flera bröllop där de stoppat in presentationen om gästerna samt bordsplacering som mittuppslag i efterhand. Tyckte inte att det var något konstigt med det. En variant för er kanske?
    Inte någon variant för oss. Våra festhäften blir lite speciella och allt måste göras samtidigt. Annars hade vi såklart gjort så.
  • Fröken Strössel

Jag har också tänkt lite på detta och bestämt att det inte gör så jättemycket om någon är presenterad i häftet men att den sen inte kommer, Jag har börjat med häftet nu lite smått nu (gifter mig om 5 månader) och komemr förbereda presentationer för alla och sen trycka det kanske en månad innan då vi har fårt OSA. Hoppas att alla osat då så att jag slipper problemet men om det blir någon diff struntar jag i det.

Däremot kommer vi inte ha bordsplaceringen i häftet utan på en tavla vid ingången.

• Sebastiána

Fröken Strössel skrev 2009-12-14 16:45:11 följande:

Jag har också tänkt lite på detta och bestämt att det inte gör så jättemycket om någon är presenterad i häftet men att den sen inte kommer, Jag har börjat med häftet nu lite smått nu (gifter mig om 5 månader) och komemr förbereda presentationer för alla och sen trycka det kanske en månad innan då vi har fårt OSA. Hoppas att alla osat då så att jag slipper problemet men om det blir någon diff struntar jag i det.Däremot kommer vi inte ha bordsplaceringen i häftet utan på en tavla vid ingången.
    Det är klart. Efter OSA:t har gått ut får man anta att gästlistan håller. Det som kan ändra den är väl om någon skulle bli sjuk eller liknande och det kan ju hända samma dag som bröllopet och är inget man kan planera för...
  • Fröken Strössel

Precis så tänker jag också. Man kan (tyvärr ) inte planera för allt!

Svar på tråden Gästpresentationen någon annanstans än i festhäftet?!