• Zanzibar brud

Kolmårdskyrkan, söderköpings brunn eller mauritzberg?

Vi har lite svårt att bestämma oss. Vi skulle först gifta oss i juni 2010 men blev gravid och har FD den 18 juni så det går ju inte. Sen tänkte vi gifta oss i iskyrkan men det blir för krånligt för familjerna med resa m.m så nu har vi bestämt oss för att gifta oss i närheten av där vi bor. Det står mellan Mauritzberg som var vårat första val för sommarbröllop, sen är det söderköpingsbrunn och till sist Kolmårdskyrkan. Vi kommer att gifta oss nu i vinter.
    Är det någon som har varit eller gift sig på dessa platser? Bilder? Priser?
    Vilket av dessa platser skulle ni välja?
    Hjälp!

• Svar på tråden Kolmårdskyrkan, söderköpings brunn eller mauritzberg?
  • Lyckliga013bruden

Maurtizberg är väl fint?
    jag tror iof de flesta ställena är fina fast kolmårdskyrkan känns lite som de gjort en kyrka i djurparken.
    Googla dem och se vad du kan hitta!

• Zanzibar brud

Jo Mauritzberg är fint men jag vet inte för ett vinterbröllop.
    Kolmårdskyrkan har jag inte kollat på men de säger att det är fint utsikt därifrån.
    Hmm, jag vet inte vilken vi ska välja.

• Lyckliga013bruden

Söderköpingsbrunn är fint, söderköping är en mysig liten stad har bara varit där under sommaren. Men jag kan tänka mig att det är vackert även på vintern med lagom mycket snö och sol

• didis

Om ni vill ha en kyrklig vigsel så är Kolmårdskyrkan väldigt vacker men kanske krångligt för gästerna att ta sig dit, beroende på var ni har festen sedan? Enda stället i närheten för fest är väl Kolmårdshotellet? Det är dock inte min del av Östergötland så jag kan ha fel!

S-ping Brunn är jättefint på sommaren, på vintern beror det mest på vädret. Det finns fina, gamla kyrkor i S-ping om det är det ni är ute efter.

Mauritzberg vill jag minnas att vi var o tittade på, tror inte de rymde så mycket folk (eller också blandar jag ihop det).

• Zanzibar brud

Vi kommer bara ha ett litet bröllop så storleken på kyrkan spelar ingen roll. Nu tror jag att det står mellan Söderköpingsbrunn och Kålmårdkyrkan.
    Jag vill så gärna åka och kolla på dom men kan inte göra det förrän efter jul. Är det någon som har bilder??

• Blivande Mrs Berg

Hej,

jag kommer själv från Söderköping från början och jag tycker verkligen att du skall välja Söderköpings brunn! det är väldigt mysigt och fint. Söderköping är en fin stad och du har många fina kyrkor att välja mellan. I brunnsparken finns en liten kyrka där jag vet många gifter sig. Ligger precis brevid Söderköpings brunn.

• Blivande Mrs Berg

Jag har hittat en del bilder från en fotograf i Söderköping. Jag lägger upp bilderna i mitt fotoalbum på sidan så gå in och kolla där.

• Zanzibar brud

Blivande Mrs Berg: Hittade inga bilder på din sida.

• Blivande Mrs Berg

Har du tittat i mitt fotoalbum, lade upp dem där igår kväll

• Zanzibar brud

Japp jag hitta dina bilder till sist. Tack.

• Blivande Mrs Berg

Ingen orsak. Hojta till om jag kan bidra med något annat, känner till staden bra och kan säkert förmedla kontakter om du bestämmer sig för att ha bröllopet där. Lycka till!

Svar på tråden Kolmårdskyrkan, söderköpings brunn eller mauritzberg?