LT2B skrev 2010-01-01 10:34:57 följande:
Många anser att det är väldigt ohövligt att bjuda vissa barn men inte alla. Det går att jämföra med att bjuda vissa vänner i en umgängeskrets men inte alla. Att ammande barn är välkomna kan ju vara ok eftersom det oftast är ett måste för att de vuxna ska kunna närvara.Jag tycker verkligen inte att ni ska skriva olika på korten. Det blir ju märkligt när föräldrarna till de oinbjudna barnen kommer till kyrkan och möts av en massa barn.Enligt etikettsboken ska man antingen stryka alla barn eller välkomna samtliga.Undantaget är de barn som har en "uppgift" på bröllopet, ex läsa en dikt eller vara brudnäbbar.
Men är det inte lite som att vissa vänner står en närmre än andra och de bjuder man - på samma sätt med barnen, vissa barn står en närmre än andras? Bara en tanke...
Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå den här "barn på bröllop" diskussinen. Vi har varit på ett 10 tal bröllop de senaste åren och vi har aldrig haft med våra barn, då det varit "finare" tillställningar med 3 rätters osv. Det hade självklart varit skillnad om det är ett "enklare" (missförstå mig rätt) bröllop tex trädgårdsfest, eller där det uttryckligen står att det är en familjefest!
Jag ch min sambo har njutit till fullo av att få klä upp oss, äta/dricka gott dansa och njuta av varandra utan våra underbara barn! Kan inte köpa argumentet att barnen tillhör familjen, jo självklart gör de det, men måste allt ske familjevis?
(det sista här var INTE riktat till dig LT2B utan bara mina tankar :) )
Vi hade verkligen fullt sjå igårkväll då nyårsmiddagen ,3 rätters, skulle intas!!!! 5 par och 7 barn mellan 0-10 år. Det var inte många gånger ALLA satt samlade runt bordet!!!!!!
Detta blev långt, men TS, jag tycker självklart att ni kan bjuda de barnen som står er närmst! Man behöver inte göra det så krångligt alltid :)