Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
Jag vet inte om jag skulle bry mig -dvs bli arg eller svartsjuk. För mig har en strippa mer med kvinnosyn att göra - jag skulle förundras och förvånas över att min sambos vänner ens kom att tänka på att anlita en strippa till svensexan. Men vem vet kanske kommer de att få hjärnsläpp, haha!
(Vi gifter oss i september men jag vet redan att de planerar hans sexa till sista april - det blir en resa till Berlin)
Jag tycker nog att det beror lite på situation. Är det "bara" en strippa som strippar för samtliga medverkande och på behörigt håll, så att säga, kan jag tycka att det är okey.
Snackar vi däremot "lapdance" eller någon slags intim show för bara min fästman skulle jag nog gå i taket!
Det är ju inte det att han inte "får" se en annan kvinna halvnaken, utan snarare så att jag inte vill att han ska dela en stund av intim eller erotisk natur med någon annan än mig.
Jag skulle bli väldigt förvånad om min m2b hade en strippa på svensexan. Om någon skulle få den iden. Skulle min m2b gå däri från fly förbannad.
Jag håller med Andreas flicka. Jag skulle knappast ha blivit svartsjuk eller så om min mans vänner hade anlitat en strippa tll hans svensexa. Dock hade jag undrat varför de hade hittat på en så fantasilös sak. För mig handlar det om kvinnosyn och jag vet att min man heller inte hade uppskattat tilltaget. Det hade varit ett tecken på att hans vänner inte kände honom alls om de hade bjudit in en strippa.
På samma sätt hade jag inte uppskattat en manlig strippa på min egen möhippa även om jag inte tror att min man hade haft några problem med det (mer än det rent moraliska).
Jag skulle inte heller bli svartsjuk men precis som EmmieK skriver så skulle jag inte bli så glad om det blev lapdance eller liknande.
Om det skulle varit tvärtom, att det kom en manlig strippa till min möhippa så skulle jag nog mest skratta åt det hela, men om han skulle börja göra närmanden skulle jag känna mig lätt obekväm.
Annars tycker jag det är rätt fantasilöst och "billigt" med strippor, jag tror man kan har betydligt roligare för de pengarna.
jag skulle bli skitledsen och arg. vad respektlöst av hans kmpisar gentemot mig skulle jag tycka. Vi ska gifta oss, är det då meningen att han ska få en sista sexig tjej innan liksom som dansar o så. nej jag skulle bli skitledsen och tycker det är en konstig idé. Man firar ju liksom att mannen ska gifta sig..då ska man väl inte fresta med en sexig kvinna..
min mening
Som flera andra skrivit så skulle inte jag heller bli svarsjuk eller ledsen, däremot fly förbannad över den kvinnosyn och äcklighet dessa kompisar har.
Min sambo har sagt att om någon av hans kompisar skulle hitta på att släpa dit en strippa på hans svensexa så skulle han ta första taxi hem, och "idékläckaren" skulle få se sin inbjudan indragen.
Vi har båda väldigt starka åsikter MOT strippor och hela sexindustrin pga den kvinnosyn som råder där; att man ska kunna betala en annan människa för att klä av sig och komma och göra närmanden mot en helt främmande karl?!
Strippa på svensexa är SÅ omodernt, det är ju som en relik från någon B-film från 80-talet. Äckligt, förnedrande och framförallt oerhört pubertalt att betala en kvinna för att klä av sig inför ett gäng mer eller mindre berusade män.
Ett absolut nej är min åsikt!!
Jag tycker det är respektlöst att ha en strippa på en svensexa, respektlöst mot både mig och min blivande alltså.
Usch...
hahaha jag fick en strippa på min möhippa, MYCKET uppskattat!
Min man tyckte det var så där kul, men jag tror det mest berodde på att det var han som fick stå i stringkalsonger med älghuvud för snoppen inför alla mina kompisar....
Nej, tycker jag, varför ska man ha strippor när det finns så mycket roligare saker att göra. Som min brors kompisar, de lät honom gå i en studio och spela in en låt som handlade om hans blivande fru. "Cara mia" var låten, men han fick sjunga "Sandra mio"(Min Sandra). Det kvällens hit, låten gick om och om igen på festen. Den blev så bra, kanske inte skönsång direkt, men han tog i gör kung och fosterland och hans kompias körade i bakgrunden i refrengen.
Marie
www.mariefarah.se