Göra egen stämpel?
Hej ni som är så händiga att ni gör egna embossinggrejor; Hur har ni ordnat stämpel med eget tryck - t ex sigill eller mönster e dy? Var det dyrt och vad behövde dom för att kunna göra detta?
Hej ni som är så händiga att ni gör egna embossinggrejor; Hur har ni ordnat stämpel med eget tryck - t ex sigill eller mönster e dy? Var det dyrt och vad behövde dom för att kunna göra detta?
Jag beställde egen stämpel. Gjorde vår "logga" i datorn och sparade det som jpg-bild, mailade den sedan till mycards.se som gjorde stämpeln.
Just det ja, beställde stämpel som var 7x3 cm och den kostade 130 kr.
Jag beställde från stampelfabriken.e-butiken.se/
Stämpel är 8*5 cm tror jag och kostade 280:- monterad (sen blev det lite moms och frakt också).
Jag mailade en högupplöst bild till dem med våra namn och de gjorde stämpeln av den. Supernöjd blev jag!
Vilket program gjorde ni bilden i? Jag har försökt göra i Photoshop men har lite problem med att komma på hur jag ser hur stor bilden är i verkligenheten liksom. Eller kan man bara skicka in en bild i stor upplösning och säga att jag vill ha den 3x3 cm t ex?
Jag menar alltså; Måste bilden jag skickar in vara måttanpassad eller kan de fixa till den?
Jag talade bara om hur stor jag ville att stämpeln skulle vara.
Superbra tråd! Jag hakar på din linje, Hemlig2009 och använder samma företag! Ska bara dubbelkolla med lokalen att det verkligen finns plats för oss det datumet, så vi inte får göra om allt! =)
Men om min bild är lite mer rektangulär än kvadratisk, tror ni då att de kan göra den helt fyrkantig?
Sant