• runawatbride2

Hinner vi och hur?

Vi ska åka till thailand i Mars och har nu kommit på att vi vill gifta oss då. Men hinner vi och hur går allting till?
    Vi vill gifta oss borgerligt först här hemma och sedan på en strand på koh lanta men vi vet inte om det är möjligt med så kort varsel.

Så nu vänder jag mig till er och ber om hjälp

• Svar på tråden Hinner vi och hur?
  • Haffa

Jag tror inte att det är några problem. Börja med att beställa en hindersprövning från skatteverket, den håller i fyra månader. Sen är det bara att bestämma var ni ska vara och vem som ska viga er.

Vi ska gifta oss i Februari och jag tycker inte att det är så mycket att planera som de flesta säger.

Lycka till!!!

• CeKe

Klart ni hinner! Svägerskan svängde ihop ett bröllop på 3-4 månader utan problem. Det som tar mest tid är ju om man ska ha en stor fest efter själva vigseln, men även den går ju att göra enkel men ack så trevlig, om man vill ha en sån! Och gu va skönt förresten, att inte ha så mycket tid att vela kring varje liten detalj

• timonb2

visst hinner ni....
    Gör som ovan föreslog: fixa hinderprövningen och papperna för namnbyte... Ta reda på en vigselförättare och boka...
    vad det gäller Thailand så vet jag att det finns flera trådar här (sök bland de) som har haft hjälp av flera bra människor i thailnad att fixa deras vigsel,,,, Hoppas du hittar vad du söker!!

• runawatbride2

Tack alla snälla. Nu fick jag åter hopp

Svar på tråden Hinner vi och hur?