• Nennakobi

Vi har köpt ringar ,när kommer frieriet?

Undrar om det finns flera i min situation. Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och har 3 barn dock inte gemensammt. I augusti -09 gjorde vi vår första utomlandsresa tillsammans ,det var det mest fantastiska jag gjort.
    Väl där nere i turkiet fick han äntligen tummen ur och tog med mej in i en guldaffär och vi köpte förlovningsringar. Jag som tjatat på detta i evigheter svävade nu på moln men dagarna gick och på fredan när vi skulle åka hem trodde jag att det skulle ske men det gjorde det inte, väldigt besviken å ledsen återvände vi hem till sverige. Nu den 4 dec firade vi 2 års dag och jag var 100 % säker på att nu kommer det ett frieri men icke ,min sambo säger att han väntar på det rätta tillfället, för den här gången ska allt bli perfekt ,det vill ju jag oxå självklart men nu känner jag noll i tålamod ....jag har hoppet om nyårsafton kvar men vad hände om inget händer då? hur länge orkar jag vänta och hur många gånger orkar jag bli besviken? och nej jag vill inte ta det steget själv av olika anledningar.....jag tittar på våra ringar varje dag och bara drömmer mej bort .....hoppet är min bästa vän just nu. kram på er alla som planerar och har förlovat er.

• Svar på tråden Vi har köpt ringar ,när kommer frieriet?
  • Niini

Varför vänta till nyår? Det kan ju komma imorgon också ;)

• MaddeåMats

Jag var i samma situation som dig, du ska se, dagen kommer att komma, när du väl är där så kommer väntan vara värd det!

• Duchess

Men om ni har köpt ringar ihop så har ni väl bestämt er för att förlova er? Varför måste han fria då?

• Knuttis

Försök att känna dig trygg i att ni har köpt ringar och ni KOMMER att gifta er, och sluta försök förekomma honom med vilken dag det blir. Han vill antagligen att du ska vara "oförberedd" på frågan, och i ärlighetens namn så vill väl du det också? Det vore väl inge kul om någon sa att man skulle vinna på Triss redan innan man skrapat den?
    Om du nu känner att det är han som ska fria så måste du faktiskt låta honom sköta det också, du förstör ju bara för dig själv genom att bli besviken gång på gång. Och vad är det du blir besviken på? Att han inte vill överraska dig?
    Er kärlek blir inte annorlunda bara för att ni sätter ringar på fingrarna, försök lev i nuet och njut av det så kommer dagen snabbare än du anar!

• Maalina

Vad skumt att köpa ringarna tillsammans för att du sedan ska gå runt att vänta på att han ska fria... Om ni har köpt ringarna så är väl saken egentligen biff? Vad är poängen med att ställa frågan? Ni kunde ju bara tagit på er ringarna direkt efter att ni köpt dom, överraskningsmomentet är ju ändå borta..

• sun moon

Vi köpte ringar i augusti och då sa min sambo att jag inte fick reda på vilket datum det blir.. jag väntade och väntade.. :P
    Vi skulle resa till Rom, långweekend i oktober och jag sa till mig själv om och om igen att jag inte skulle bli besviken om det inte blev någon förlovning i Rom. Men det blev det.. uppe på peterskyrkans kupol.. min sambo sa inte så mkt för han blev helt rörd.
    3 månader.. ganska lång tid att vänta men väntar man på någott gott så väntar man inte för länge ;) försök inte bli besviken om det inte blr något till nyår.. försök glömma bort att ni har köpt era ringar redan.

• 090208

Undrar jag med...

Duchess skrev 2009-12-23 14:53:12 följande:
    Men om ni har köpt ringar ihop så har ni väl bestämt er för att förlova er? Varför måste han fria då?
  • Sebastiána
    Nennakobi skrev 2009-12-23 12:58:39 följande:
    Undrar om det finns flera i min situation. Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och har 3 barn dock inte gemensammt. I augusti -09 gjorde vi vår första utomlandsresa tillsammans ,det var det mest fantastiska jag gjort. Väl där nere i turkiet fick han äntligen tummen ur och tog med mej in i en guldaffär och vi köpte förlovningsringar. Jag som tjatat på detta i evigheter svävade nu på moln men dagarna gick och på fredan när vi skulle åka hem trodde jag att det skulle ske men det gjorde det inte, väldigt besviken å ledsen återvände vi hem till sverige. Nu den 4 dec firade vi 2 års dag och jag var 100 % säker på att nu kommer det ett frieri men icke ,min sambo säger att han väntar på det rätta tillfället, för den här gången ska allt bli perfekt ,det vill ju jag oxå självklart men nu känner jag noll i tålamod ....jag har hoppet om nyårsafton kvar men vad hände om inget händer då? hur länge orkar jag vänta och hur många gånger orkar jag bli besviken? och nej jag vill inte ta det steget själv av olika anledningar.....jag tittar på våra ringar varje dag och bara drömmer mej bort .....hoppet är min bästa vän just nu. kram på er alla som planerar och har förlovat er.
    Det kan inte vara så att din kille tycker att ni är förlovade nu när ni köpt ringar ihop?
  • Bruden100710

Vi köpte ringar ihop och förlova oss men något frieri i samband med förlovningen väntade jag mig inte. Det finns de som enbart förlovar sig och inte gifter sig..
    I sommras friade han, men då hade vi vart förlovade i flera år.
    Jag hade hoppas på att det skulle komma nån gång, och all väntan va det värt för dagen han friade kunde inte ha varit bättre...

Ha tålamod och försök att inte tänka så mycket på det..
    Den dagen som det händer kommer, och de är säkert en dag du aldrig kommer att glömma..

Svar på tråden Vi har köpt ringar ,när kommer frieriet?