• thweni

Festlokal i/nära Norrköping

Söker festlokaler i eller i närheten av Norrköping, där man kan ta med egen mat och dryck. Vill att det ska vara en mysig lokal med plats för runt 40 personer.
    Alternativt en lokal där mat och dryck ingår men som inte kostar allt för mycket.
    Har någon något tips?

• Svar på tråden Festlokal i/nära Norrköping
  • didis

Aborreberg har jag för mig rymmer ca 40 pers, annars är det skralt om man vill ha med egen dryck. Vi var i Crescendos lokaler i centrala Nkpg men vi var ca 100 pers och 40 kan nog kännas lite tomt.

Ut mot Fiskeby ska det ligga något ställe också vill jag minnas (ursäkta mitt dåliga minne!) där man efter viss tvekan kunde ta med egen dricka om man beställde maten från dem.

• Villemoa

Vi hade festen på Sörby Herrgård och beställde mat via dem men fick ha med vår egen dryck. Priserna på menyn varierar. Att hyra Sörby kostar 4500kr för en hel helg och då ingår porslin, dukar, glas, städning mm men inte serveringspersonalen dock. Det betalar man för sig. Allt beror ju på hur stor budget man har. Jag vet en annan medlem här på BT som hade sin fest på Sörby och de var runt 45 personer.

• thweni

Tack för tipsen! Ska kolla om jag hittar mer information om de ställena. Är ett tag kvar innan bröllopet, men det är ju bra att leta upp en lokal i god tid. :)

• lolca

Jag har varit på två bröllopsfester på Abboreberg. Vid första festen var vi ca 40 gäster och andra gången 54. Det gick bra båda gångerna. Det är en otroligt trevlig och mysig lokal som ligger precis vid vattnet.

Kan rekommendera den varmt!

• thweni

Just det! Där har jag ju faktiskt varit! Hade totalt glömt bort det.. :) Men fint är det..

• Cltsp

Himmelstalunds brunnsalong är ju populär att ha bröllopsfester i. Jag är dock inte säker på om man får ta med sin egen mat och dryck.

Jag vet ett par som hyrde klubbhuset av Segelklubben ute i Lindö
    www.norrkopingsegelklubb.com/

Sörsjön har en lokal som jag tror att man får ta med sig egen mat och dryck till
    www.sorsjon.se/

• thweni

Blir nog en herrgård eller liknande utanför stan istället. Kostar lite mer, man får troligtvis inte ha med egen mat och dryck, men det är nog värt det. :) (Abborreberg är fortfarande ett alternativ.)
    Någon som vet nåt om Löfstad slott?

• Lyckliga013bruden

Jag har inte varit på fest i Löfstad utan "bara" där med närmaste familjen(5st) på middag, maten var god och lokalerna fina. Mycket mer kan jag inte säga =)

• thweni

Har också varit där, men det var för runt 8-9 år sen, som avslutningsaktivitet + middag i nian. Kommer inte ihåg så mycket av det mer än att det var god mat. :P
    Men äh, jag och sambon får ta en sväng dit och kolla läget. :)

• Cltsp

Villa Fridhem har jag hört mycket gott om

• Jessika81

Aborreberg är ju perfekt eftersom det finns vandrarhem där också! (Så att gästerna inte rymmer för tidigt :))

• IloveD

Jag var på bröllopsfest på Löfstad slott i augusti. Jättetrevlig och mysig lokal.

• vip

I ett område som heter Lindö har jag varit på en vigsel i Båtklubbens lokaler som ligger fint vid viken.
    Abborberg är också mycket fint.

• Skuggan

Aborreberg är fint, men lite dyrare 7000-8000 ungefär. Där gäller det att vara ute i god tid för det är strukande åtgång på sommarhelgerna.

Segelsällskapet är inte lika fint men betydligt billigare och läget är ju vackert.

Himmelstalund kräver cateringfirma som också stänger och låser vid 01.00 så de är lite speciella på den punkten. Det kan visst vara lite dragit där också så det beror ju på när man vill ha bröllopet.

Svar på tråden Festlokal i/nära Norrköping