• Rufsas

Material till korttillverkning

Jag är ganska pysslig av mig men har av någon anledning inte ännu hakat på scrapbookingtrenden. Men det tänkte jag att det ska bli ändring på!

Så nu undrar jag två saker:

1. Vilka redskap är bra att investera i det när man vill bli kortmakare?

2. Var hittar jag bäst pris på dessa redskap?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Material till korttillverkning
  • rosesarered

Kan inte påstå att jag är någon kortmakare själv men med skärmaskin, falsben och dubbelsidig tejp kommer du långt. Samtliga köpte vi på panduro, är säkert inte det billigaste stället så inga tips på den biten

• Rufsas

Tack snälla!

Falsben? Är det en sådan som falsar helt enkelt?

Och en annan fråga. Ett sådant däringa rutigt "underlägg" - kan man köpa det på Panduro också? Ni hör ju hur bevandrad jag är i djungeln...

• rosesarered

Falsben är ett superbra verktyg om man ska vika sina kort själv det blir en snygg vikning på kortet. Det kan behövas om man gör som vi, använder A3 kartongpapper som vi gör våra kort av.

Vad menar du med underlägg? menar du skärmatta?
    en sånhär:
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=512661

• Trasan99

Var bor du? I Göteborg har In-Ex halva priset nästan på samma produkter. Och otroligt bra service!

• Rufsas

Tack Trasan99! Jag bor i Götet och In-Ex står överst på min lista över ställen att besöka idag.

Trasan99 skrev 2009-12-30 02:06:46 följande:
    Var bor du? I Göteborg har In-Ex halva priset nästan på samma produkter. Och otroligt bra service!
  • Trasan99

Bra val av butik! JAg köpte min embossingfön där, på Panduro kostar den 349:-, på In-Ex betalade jag 198:-. Lite skillnad... Hoppas du hittar vad du söker!

• Rufsas

Tack för hjälpen allihopa!

Idag hade jag spenderarbyxorna på när jag besökte In-Ex. Fick superb hjälp och massor av saker med mig hem. Har nu tillverkat mina fem första kort. De ser lite väl enkla ut än så länge men jag ska köpa lite "pynt" och fixa till de lite mer.

Jag fick med mig skärmatta, kniv, hålstans, hjärtstans, falsben, tre olika embossingpulver, två olika stämpeldynor, embossingfön, sax, pappersskärare, stämplar i massor av former, pappersark i olika färger, fästkuddar, sidenband med mera. Det är helt underbart att sitta och pyssla och jag längtar redan till fler korttillverkningar.

• Sanna2010

Jag kan oxå rekomendera mattonbutiken! har bara varit i den i sthlm men de hade väldigt mycket och bra hjälp för mig som oxå e nybörjare!

Svar på tråden Material till korttillverkning