Göra egna program, var köpa papper?
Var hittar man papper till fest programmen till bäst pris??
Var hittar man papper till fest programmen till bäst pris??
Jag kommer använda vanligt "kopieringspapper" som jag köpt på Siba, en bunt med 500 papper för 49 spänn från HP. Inte så tjocka, men så fantastiskt fina papper tänker jag inte köpa till festprogrammen som ska skrivas ut i ett antal exemplar!
Ja det borde ju blir bra det med, ska du ha det till framsidan med?
Jag har köpt mina papper och dekorationer på www.pappersbiten.se Jag beställde dock inte från deras webbsida eftersom dom även har en butik i min hemstad. Märket Inkido har väldigt fina papper och kort som passar till bröllop, kan jag rekommendera. Dom har jag själv köpt till våra inbjudningskort samt tackkort.
Jag ska också skriva ut fest- och vigselprogram på kopieringspapper, men funderar på 100 grams papper
(el. möjligen 125 g)
Känns lite stadigare...
Bara ett tips
Nä, omslaget blir en tapet, samma som jag använder till inbjudningskort och placeringskort!
Ska kanske kika på vad lite tjockare papper kostar i bokhandel också nån dag. Kostar det inte skjortan så kan jag tänka mig lite tjockare papper.
Kan tipsa om denna www.sykompaniet.se/index1.html
Jag köpte vitt 100pack för 89kr o vinrött 20pack för 24kr tycker det varit helt perfekt till inbjudningarna!
Hur funkar det med tapet som omslag? Blir det bra?
Tänker att det kanske rullar sig lite??
Efter att jag skurit till tapeten i rätt storlek och vikt dem så lägger jag dem under några böcker eller en tung skärbräda eller dylikt över natten, sen är de platta och fina!
Aha! Det låter som en bra ide!
Man behöver ju ganska mycket papper till alla kort, så det är kanske lika bra och satsa på en tapet rulle..