• Eleonor2010

3 sånger i kyrkan

Är det ngn som haft mer än 2 sånger i kyrkan. Jag skulle så gärna vilja ha 3 stycken. Tänkte att vi skulle bestämma 2 ihop och sen vill jag överraska honom med den sista. Någon som vet om det finns ngt maxantal på solosånger.

• Svar på tråden 3 sånger i kyrkan
  • wiicky

Man får ha hur många man vill, men man får ju se till att det inte blir en konsert. Vi kommer ha två psalmer och tre solosånger. Jag tycker att det är lagom. Mer än tre skulle jag dock inte ha, det blir lite mycket.

• älskarlivet

Vi hade 3 psalmer och 3 solon! Blev inte alls för långt!

• Tausen

Vi kommer ha 2 psalmer och 3 solosånger

• Malla och Mojje

vi kör 3 psalmer + 3 sånger + utgångsmarsch som förmodligen sjungs live också!

• rottizz1

vi hade 2 psalmer o 3 solon- älskar musik så det kändes rätt för vår del

• emmibob

Vi hade 2 sånger, 1 instrumentalt stycke och 3 psalmer och vi tyckte att det var alldeles lagom! Så kör med 3 sånger om ni vill det!

• Jeez

3 sånger funkar, men tänk igenom just överaskningsmomentet. SOm präst skulle jag vilja vara säker på att det inte blir dumt (det kan ju bli det). Men det är kanske bara vilken låt som är överraskningen?

• Moi mokulat

Vilka psalmer hade ni?

• Eleonor2010

Det är egentligen bara sången som är överraskning. Och det är en sång som vi brukade lyssna på när vi träffades så jag tror inte det blir fel.

• Sebastiána

Vi funderar på att ha 3 psalmer (eller 4 om man får ha det), har nog inte råd med solosång såvida det inte visar sig att någon skönsjungande gäst gör det gratis

Jag skulle vilja sjunga en sång till min BM, men jag kommer bara att börja gråta så det har jag lagt åt sidan.

• 2010vinter

Vi har 2 psalmer och tre sånger som kyrkokören ska framföra. Två stycken som vi har valt och sen en extra som vi 'får' av kören som överraskning, jag hoppas på att det kommer bli riktigt maffigt =D.

Svar på tråden 3 sånger i kyrkan