• thweni

Vigselförrättare

Jag och sambon planerar borgerligt bröllop i oktober. Vi tänkte vara på en herrgård och undrar om det går att få dit vigselförrättaren för att kunna ha vigsel och bröllopsfest på samma ställe (plus att vi tycker att det är tråkigt att gifta sig i rådhuset/tingsrätten/kommunhuset/vardetnuär). Går det?
    Var hittar man vigselförrättaren i så fall?
    Läste på min kommuns hemsida, men där står det bara om vigsel i "vigselrummet", och vilka vigselförrättare som finns. Men de kanske inte utför vigslar någon annanstans än just i vigselrummet?
    (Känns som att jag är jättepuckad som ställer de här frågorna.. :P Men jag vet ju inte hur det funkar, så bästa sättet att få reda på saker är att fråga.) :)

• Svar på tråden Vigselförrättare
  • workoutgirl

du kan ju börja med att kolla med herrgården om de har någon vigselförrättare att rekommendera. Brukar de ha bröllop där så är det nog inga problem

• Nicossambo

Vi ska difta oss där vi ska ha middagen och vi har hittat en vigselförättare som ställer upp, dock känner jag henne lite sedan innan men jag tror inte att det är något problem. Hör av dig i god tid till vigselförättaren/ rådhuset.

Svar på tråden Vigselförrättare