• ALLIMA

Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!

Vad kommer ni ge till de vänner och bekanta som hjälpt till extra på bröllopet? Toastmaster, solist osv. Känns så opersonligt ge pengar. Samtidigt har man ju en budget att hålla då vi kommer bjuda på allt. Tips tack!

• Svar på tråden Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!
  • Love is

en "digital fotoframe" kanske?!

• Leilani

Till tjejerna som hjälper till kommer vi antagligen köpa något smycke till, framförallt till tärnan som hon kan ha på dagen d. En av dem kommer vi nog betala resa till och från bröllopet, föräldrarna får nog en valfri förstorning. Vad grabbarna får har vi nog inte riktigt bestämt än

• KatjaB

vi kommer ge presentkort till de flesta, på bio eller nån spaupplevelse osv. Jag tror att man uppskattar nåt man får unna sig om man hjälpt till mycket med bröllopet.

• MarieFredrik

Tycker det är svårt det där. Vi vill ge något till värdparet och till tjejen som ska fota hela dagen (en vän till oss). Men vad??! Några fler förslag?

• skorpsmulan

Om man gifter sig borgerligt och får låna vittnen (ej från kommunen) känns det ju fint att ge dem något symboliskt i present.

Vad kan man ge till någon som man inte känner alls? En liten exklusiv ask med chokladpraliner? (Inte Alladin-hjärtan, haha..).

Eller ska man bara ge dem ett tackkort sen? De är ju där på arbetstid. Sambon tycker att "vi betalar ju ändå för oss", men jag tycker det känns som en fin gest att ge något.

Vad tycker ni!?!

• Junebug

Om man har råd kan man ju köpa alla varsitt fint armband eller par örhängen eller manchettknappar liknande, som man kan ha på bröllopsdagen också.

Annars är en idé till brudtärnor, mammor och andra som hjälper till att göra små gift bags med olika teman, ex en fin påse med presentkort på massage, badskum, härliga tvålar, kanske en liten flaska champagne?

ALlt beror ju på budget, såklart, man kan ju även knåpa ihop fina presenter själv om man är en pysslig typ!

Tycker det är en fin gest, kommer ge presenter till brudtärnor, best man, solist, toastmaster och mammorna.

• CeKe

Jag fick värdekort från Delicard i julklapp. Riktigt trevlig grej faktiskt. Kan ju alltid gå in och kolla på Delicard.se

• Sebastiána

Jag fick presentkort på Spa-behandling när jag var tärna. Mycket uppskattat!

Svar på tråden Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!