Skriva ut på transperant papper
Hur 17 skriver man ut på detta papper så det blir bra??? Hoppar över bokstäver som inte fastnar antagligen. Någon med förslag hur jag kan ändra inställningarna?
Hur 17 skriver man ut på detta papper så det blir bra??? Hoppar över bokstäver som inte fastnar antagligen. Någon med förslag hur jag kan ändra inställningarna?
Många skrivare har under ehenskaper en flik som heter papper/kvalitet. Den brukar behöva ändras om man exempelvis skriver ut på glansigt papper och transparent papper. Det gör att bläcket exempelvis trycks ner hårdare, vissa värmer upp bläcket så att det ska fastna bättre etc. Det kan vara det som är problemet.
Lycka till!
aikidoaasa: Okej, tack ska prova det då.
Hej!
Jobbar med skrivare. Det kan även vara så att din skrivare inte klarar av transparant papper, alla gör faktiskt inte det.
Sen beror det på om du har en laser eller bläck och vad pappret är anpassat till.(kallt/varmt, bläck/laser osv).
Just Epson jobbar med ett kallt bläck och det är nog därför det inte funkar.De är rätt speciella och funkar inte med vilket papper som helst pga av det.
Övriga märken fungerar oftast bättre då de jobbar med varmt bläck. (jag jobbar själv på Hp och vårat och Epsons papper funkar tex inte alls ihop).
Kolla med någon kompis som har ett annat märke om det kan funka?!
Synd
Tur att du har ett alternativ på pappret då. Det blir nog jättefint ska du se
Oj, har inte tänkt på att det kanske inte går att skriva ut på transparent papper på alla skrivare.
Jag har precis beställt transparent papper och har denna skrivare: HP PSC, All-in-one.
Någon som vet om det skulle funka skriva ut på transparent papper på denna?
Hej! Hp experten här
Du skriver inte vilken modell du har, men det är ganska troligt att du kan skriva ut på din. Det beror på pappret. De flesta Hp skrivare klarar overheadpapper som är transparent men det kan finnas risk att pappret är för glatt och då rinner bläcket av oavsett märke och skrivare.
Hur är det vår stora Xerox (laser) på jobbet? tror du den kan fungera för transperant papper?
Mitt tips är att titta på vellumpapprets (om det är halvgenomskinligt du menar, annars OH-papprets) förpackning. Där brukar det stå om pappret är avsett för bläckstråle- eller laserskrivare.
Håller med Kirsto, oftast står det på förpackningen. Men det är svårt om man köper papper löst. kanske de i affären vet.
Tänk på att laserskrivare bränner ner text på pappret och kan paja hela skrivaren om man tex stoppar i ett papper som är anpassat för bläck. Det kan smälta eller brännas fast i skrivaren pga värmen från fusern i laserskrivaren (den delen som bränner fast pulvret på pappret).