• Superskrutt

Bröllopsresa till Thailand - Hotel Cape Sienna, Kamala

Hej,

Är det någon som har varit på detta hotell som kan ge lite feed back? Vi har hittat det via Fritidsresors hemsida, och det ser helt fantastiskt ut!!! Dock har jag läst att det ska ha varit en "byggarbetsplats" utanför, någon som vet om det är färdig byggt?

Någon som känner till något om Kamala?

www.capesienna.com

• Svar på tråden Bröllopsresa till Thailand - Hotel Cape Sienna, Kamala
  • Torsdag

Hej

Vi var på Cape Sienna i oktober, det var underbart. Miljön och stämningen fick oss verkligen att slappna av. Utmärkt service.

Då i oktober byggde de villorna på framsidan, det var inget jag tyckte man stördes av, hotellet borde vara färdigt nu. Det byggs dock en del i hela det området, det ligger på en bergssluttning och kallas "miljon kullen" eller något liknande då det anses vara väldigt "fint".

Restaurangen (Plum) är väldigt dyr men brukar ha specialerbjudande varje månad, vi provade tapas och premium vin specialaren, var grym. Roomservice billigt med svenska mått. Eller så går man ner till byn och betalar 1/5 av priset.

• Superskrutt

Tack för ditt svar Torsdag.
    Vi har bokat ett sånt där rum med jacuzzi på balkongen, hade ni också det? Var det värt dem extra pengarna? Ungefär vad ligger priserna på i restaurangen, är det dyrt även om du jämför med svenska restauranger, eller dyrt för att vara i Thailand?

Vad gjorde ni för utflykter? Finns det något som ni kan rekomender/avråda oss ifrån?

Fick ni något extra på rummet eftersom det var bröllopsres

• Torsdag

Hej Superskrutt
    Vi hade inte rum med jacuzzi, men det är säkert jättemysigt. Minns inga exakta priserna på Plum men det erbjudande vi använde oss av, en begränsad men lyxig buffé (tapas) plus 3 glas vin kostade 200kr/pers. Det var rejält mycket billigare än deras normala meny. Roomservice priserna gick på ca 50-100kr/rätt.

Utflykter, vi "hyrde" en taxi/tuktuk under en hel dag, vi åkte till alla ställen som vi ville plus ställen som chaufören tipsade om (ca 4-500kr). Massager och behandlingar såklart (billigast utanför hotellet ca 100kr/tim). Vi var på fisketur, vi fick fyra tonfiskar varav vi skänkte en till en restaurang och en till ett massageställe. Roligt men stor sjösjukerisk... Snorkel utflykt vill jag också tipsa om.

Vi var inte på bröllopsresa men vi fick ändå en blomma (tjejen)när vi kom och en liten present när vi åkte.

• PlimPlom

Vi var på Cape Sienna i Mars förra året. Hotellet var då relativt nyöppnat. Jättefint hotell! Det byggdes en hel del runtomkring, men inget vi direkt stördes av. Vi hade inte heller någon Jacuzzi. Äta på hotellet är dyrt, men visst, maten är bra. Dock tyckte vi det var mycket mysigare att gå ner till byn och äta.

Jag fyllde år när vi var där. Det tog hotellpersonalen reda på (de kopierar passen när man kommer) så på min födelsedag ringde de oss på rummet och sa att tårta serverades uppe i resturangen. När vi kom till resturangen stod där en chokladtårta, med ljus och allt Småsaker som gör semestern minnesvär.

Även vi var på fisketur. Tog med tonfiskarna som vi fick till en resturang i Kamala och så lagade de iordning dem åt oss

Var även iväg till Similian Islands på snorkeltur, det var otroligt vackert. Däremot tyckte vi inte att PhiPhi var något att ha (var dit på snorkeltur), mycke folk och grumligt vatten = ett riktigt turistjippo.

Tog tuktuk in till Phatong en kväll, vilket kan rekomenderas då det är himla kul att se allt ståhej Var sååå skönt när vi kom tillbaka till lugna Kamala.

• Superskrutt

Tack snälla för era svar. Det gör att valet känns helt rätt! Finns det mycket att hitta på i Kamala, är det stort?

• PlimPlom

haha, fick inte skriva mer! så jag gör ett till inlägg

Vi trivdes som fisken i vattnet på cape sienna och i Kamala (första gången i Thailand). Kan definitivt tänka oss att åka tillbaka!

Lycka till i reseletandet!

• PlimPlom

Nej, Kamala är ganska litet. Finns inte så många resturanger och barer. Däremot finns det resebyråer lite här och där i Kamala, som anordnar utflykter med upphämtning på hotellet och Longtailbåtar på stranden för båtturer.

Kamala är en fiskeby och har inte alls den puls som exempelvis Patong har, så det beror helt på vad man vill ha. Vill man ha ett lugnt tempo och ett tiotal resturanger att välja på så är Kamala perfekt.

Svar på tråden Bröllopsresa till Thailand - Hotel Cape Sienna, Kamala