• Eftertioår

Rom eller Barcelona på bröllopsresa?

Ja, vi har tänkt ta en långweekendresa utan barn strax efter bröllopet. Vi kan inte bestämma oss för vilken av dessa städer vi ska välja. Så, hjälp oss gärna

• Svar på tråden Rom eller Barcelona på bröllopsresa?
  • Det stora Blå

Svårt och omöjligt val! Kasta en tärning!

• MaddeåMats

Jag skulle helt klart rekommendera Rom!
    Det finns hur mycket som helst att se och det är inga avstånd alls mellan sevärdheterna, så det går bra att gå. Lovar att det är mysigt att få ströva runt med sin älskade på Roms gator. Och skulle ni vilja vara lite bekväma så är det jätte enkelt att ta sig fram med Subway.

• ThereseStefan

Hade oxå valt Rom efter att ha besökt båda städerna. Mycket mysigare atmosfär.

• proteabruden

Jag alskar Barcelona sa skulle saga barcelona men jag har aldrig varit till Rom....

• ar100522

har också varit i båda städerna och jag skulle helt klart rekommendera Barcelona. En underbar stad som har allt.

• nni

ROM! Var där själva på smekmånad i 8 dagar, samt åkte runtomkring till bland annat Pomeji, häftigt ställe! Kan lova att Rom e lika romantisk som man förväntar om inte ännu vackrare. Man kan gå runt i stan o se mycket med bara gångavstånd. Rom ska vi återvända till för att även vi var där i en vecka, finns där mer att se o uppleva. Venedig ska nog också va ett bra val...
    Lycka till

• FramtidaFruSandberg

Det beror helt på vad ni vill uppleva. Vi åkte på tågluff i somras och var i båda städerna. Jag älskade båda men Rom var lite för turistikt (jag inte ge en bättre beskrivning) för min smak. Barcelona var den stad som jag tyckte bäst om (förutom Budapest där min sambo friade =) på hela resan. Jag röstar Barcelona!

Svar på tråden Rom eller Barcelona på bröllopsresa?