• fru HS

Hjälp med inbjudningskorten!

Jag har tänkt att beställa kort från webben som vi sen skriver själva.

På inbjudningskortet ska ju det stå tex:

Vigsel mellan...
    Tid å plats.....
    Osa....
    klädsel...

MEN till problemet!

Jag måste ju skriva alla annan info som tex tarnsporten, allergier, tal, önskelista, barnfritt, övernattning mm.

Kan skicka med en liten fin lapp i kuveret där all viktig info står?

Eller ska man bara använda sig av en hemsida för sånt?
    Alla kanske inte använder internet (äldre släktningar osv.)

Så hur gör jag???

• Svar på tråden Hjälp med inbjudningskorten!
  • Nicossambo

vi har gjort så att på inbjudningskorten bara skrivit tid plats och vart.
    Sen när dem ringer till min tärna och tackar ja eller nej så har jag gett henne ett papper när det står på varje person komme ,kommer ej, allergier, tal detta frågar hon varje gäst när de ringer. dessutom berättar hon vad vi önskar oss.

Jag ville inte behöva skicka all den ifo med inbjudningskortet.

• fru HS

OK, ja det var ett bra förslag men jag tror min toastmadam kommer ta in osa på mailen.
    Men då så kan hon ju ge info där kanske?

• Martinaa

Antingen gör man precis som du skrev, man skickar med ett infoblad, det är många som gör.
    Själva har vi gjort en hemsida om hela bröllopet där vi lägger in all sån information som vägbeskrivningar, presenttips och sånt. Längst ner på inbjudan har vi bara skrivit "Vänligen besök www.hemsida.se för ytterligare information".

• aikidoaasa

Det är helt ok att skicka med även en lite FAQ lapp med bra att ha fakta.

• Tausen

Vi har skrivir det viktigaste på inbjudan och kommer ha hemsida för resten, men har fått inbjudningar med extra lapp i med övrig info...har fungerat bra

• FramtidaFruSandberg

Vi tänkte göra så att vi skriver det viktigaste i själva inbjudan och sedan har vi lappar med lite annan info där bl.a. vår hemsida (som innehåller utförlig info) står. För att lapparna dock inte ska kännas som att "det här glömde vi skriva i inbjudan" kommer de sitta fast i pappfickor på insidan av inbjudan (inbjudan är som ett A4 som man vikt in en framsida på, det blir som två dörrar man öppnar och infokorten sitter på insidan av "dörrarna"). jag hoppas det framgick vad jag menade.

Svar på tråden Hjälp med inbjudningskorten!