hemma tandblekning??
Någon som provat att bleka tänderna hemma? Funkar det bra?
Jag har ett tandsmycke, funkar det ändå tro??
Någon som provat att bleka tänderna hemma? Funkar det bra?
Jag har ett tandsmycke, funkar det ändå tro??
Jag har blekt tänderna en aning med hjälp av tandblekning hemma. Visst blev mina tänder vitare men att sitta med en mjuk silicon grej i munnen med medel som smakar vidrigt är inget jag kan rekommendera. Tänderna slits väldigt mycket och skulle jag göra det igen så skulle jag nog hellre göra det hos en tandhygienist som vet hur man gör det på riktigt.
Då får jag nog tänka om..
et någon vad det kostar hos en riktigt tandhygienist?
Tänderna slits inte alls om det görs på rätt sätt - antingen av en tandhygienist eller tandläkare. Tänderna kan dock bli känsliga under en period eftersom de "torkar ut". Faktiskt finns studier som visar att tänderna blir glattare av blekning vilket gör att bakterierna fäster sämre dvs det skulle tom finns positiva effekter av blekning (förutom estetiskt).
Beroende på hur tandsmycket sitter fast kan resultatet bli bra eller sämre - plastlimmet som smycket sitter fast med blockerar blekgelen (oavsett blekmetod), samma gäller fyllningar i fronttänderna som kan behöva bytas efter blekningen.
Det finns flera trådar på BT där jag skrivit mer om vad man ska tänka på innan blekning.
didis, leg tandläkare
Jag har ett tandsmycke och blekt tänderna. Inga problem för mig iaf!
Jag har använt Crest whitestrips och det funkar jättebra. Man slipper kladd med skenor och jag som annars lätt får ilningar i tänderna fick inte ens det. Kan beställas billigt från utlandet
vet inte exat vad det kostar hos tandläkarn med om man har sportlife kort så får man massor med rabbater på tandblekning hos olika tandläkare. har kollat runt lite för jag eller till o med kanske min sambo har tänkt att göra det
Låter bra =) Ska jag kolla upp!
Hej, har sedan fyra månader använd tanblekning hemma från Confidentsmile.se, funkar jättebra. Inga problem med dålig smak och med LED lampan så behöver man bara ha skenan i munnen 30 minuter. Klart vitare tänder nu än då jag började och mycket billigare än att gå till en tandläkare