polaroidkamera hjjjälp
Någon som vet vart eller ens om man kan få tag på polaroidkameror nuförtiden?????????
Någon som vet vart eller ens om man kan få tag på polaroidkameror nuförtiden?????????
Kolla E-bay eller Tradera. ANnars kan det även finnas på Urbanoutfitters.co.uk. De har också film.
jag har nog en liggandes med 2 st kartor film till som du kan få billigt...
hur många foto kan man få ut på två st kartor??
TACK för hjälpen!
Polaroid har ju lagt ner sin filmtillverkning helt, men det finns ju såklart lite lager kvar även om det inte är några stora mängder, desstom är dom ganska dyra. Ett tips är annars att kolla på www.poladroid.net/ där finns ett fiffigt program som gör väldigt snygga polaroidbilder av vanliga digitala kort.
Jag hade tänkte ha den på bröllopet, att folk kunde ta en "rolig" bild på sig och sätta på samma sida om dom skriver i i gästboken..kunde varit lite kul men känns som om det e kört.. :(
Vilken jätterolig idé Katinkaa! Om det är någon som hittar/vet något fiffit så är jag också intresserad!
jaaa jag tyckte det kunde vara lite roligt men det sket sig ju :(
kameran är hittat efter mycket om och men, det är 10 bilder i varje karta så 20 bilder. så säg till om du är intresserad av den. den finns i Göteborg..
Skriver i denna tråden då det är lite samma av problem.
jag har en polaroidkamera som jag tänkte ha som "photobooth" typ, och att de kan sätta i sina lyckönskningar eller gästboken. Problemet är filmen, var får man tag i kartorna nuförtiden?
Vi kommer ha näst intill ikadant men vi kommer ha fotgrafen som tar bilder och sen sätter vi in kortet jämte deras skrift i efterhand. Så har vi fått göra på ett bröllop jag var på förr
Vi hade polaroidkamera på vårt bröllop och det var jättekul! Vi hade lagt lite rekvisita bredvid, litegrann kopplat till vårt tema och lite annat.
Problemet var att vi inte hade någon film till kameran från början och som jtingstrom påpekade ovan så innehåller en karta bara 10 bilder. De billigaste korten vi hittade att beställa på nätet kostade ca 300kr styck och det tyckte vi var i det dyraste laget...
exponera har dtydligen börjat sälja både kamera och film...
www.exponera.com/index.php&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2