• minimis

Ingen mer än jag som får panik??

Vi har precis börjat planera vårt bröllop som kommer att äga rum i juli i år. Då jag inte har varit på mer än ett bröllop så kikar jag runt här för lite inspiration. MEN jag får nästan panik! Egna hemsidor, folk som ska gifta sig i slutet av året och redan är färdiga med inbjudningskorten!?
    Är det mig eller dem det är "fel" på?? Jag kanske borde ta och skärpa mig??
    Jag är lite nyfiken på vad dessa ambitiösa blivande brudar lever för annars, och blir det inte väldigt tomt efter bröllopet?

• Svar på tråden Ingen mer än jag som får panik??
  • prickigkatt

Ta det lugnt! Det finns alldeles för många brudar som tar sitt bröllop på lite för stort allvar så att säga... ;) Inget illa ment alla ni som lägger ner hela er själ på att planera flera år i förväg, men jag är helt övertygad om att det även går alldeles utmärkt att ta det lite lugnare och ändå få en kul och bra dag/fest! Själv ska jag gifta mig i maj och har inte gjort klart några inbjudningskort än, bara bokat lokal och börjat prova klänningar. Har man goa vänner och familj som hjälper en ordnar det andra sig!

Hoppas du får ett toppenbröllop och stressa inte ihjäl dig över allt som ska göras

• Trasan99

Du hinner! Vi bestämde datum 6 månader innan, det räcker. Min m2b började prata om sommaren 2011, men jag sade klart och tydligt att han inte kommer att stå ut med mig om jag ska dra ut på det roliga med planeringen så länge. Vi gifter oss i slutet av mars, inbjudningskorten är skickade, det mina kläder är klara, lokal är fixad, liksom vigselförrättaren. Lite kul måste man ju ha den sista tiden också...

• minimis

Tack! Det där gick rakt in i min själ, jag kan fortsätta ta det lugnt och mysa fram till juli ;)

• Summer2010

Vi har tagit det lugnt, gör lite smågrejer nu och då. Om man gör färdigt allt redan nu, då har man ju inget kvar sen hehe
    Man kan få ett riktigt underbart bröllop utan att vara en halvgalen bridezilla, det är jag övertygad om ;)

Hittills har vi.. bestämt datum (som ändå inte är 100% spikat) till 31a juli, gjort gästlista och bestämt tema. Det är allt hehe. Ska kolla på kyrka på söndag så förhoppningsvis blir den bokad snart iaf.

• minimis

Ungefär i nivå med oss, vi har bokat kyrka och festlokal (för det är den enda festlokalen att tala om i våra trakter), bestämt tärna och marskalk, och så kikar vi på kläder...

• Trasan99

Det jag skulle tipsa alla om är att det första ni gör boka lokal till vigsel och fest, det är mer uppbokat än man kan tro. Sedan kan man ta det lite lugnare...

• Sarakm

Hej,

Vi var ute mycket god tid , drygt 1 år innan, att boka lokal och kyrka, men det visade sig att det var inte alls många helger kvar att välja mellan. Så jag ger samma råd. Boka lokal och kyrka så löser sig allt annat.

Lycka till!

/ Sara

• rosesarered

Här är en av alla "ambitiösa" blivande brudar
    Vi ska också gifta oss i juli och har kommit en bra bit på vägen. Eftersom vi varit förlovade ett par år så har vi även vetat att vi ska gifta oss rätt länge. Det betyder att vi haft ganska lång tid på oss att tänka igenom hur vi vill ha vårt bröllop. Den riktiga planeringen började i somras då det var exakt ett år kvar. Vi ska även ha en egen hemsida så jag känner mig träffad
    Kan inte säga mer än att jag/vi tycker att det är roligt att ha speciellt då vi gifter oss på ett lite speciellt ställe och har många långväga gäster. Sen tycker vi att det är roligt att fixa och trixa inför bröllopet.

Vad jag lever för annars?
    Just nu så jobbar jag 50% och pluggar 100% och tar examen i juni så det känns inte som att mitt liv endast är bröllop.. Självklart förstår jag att det bara är en dag i livet.
    Tror att jag kommer att ha fullt upp efter bröllopet också med andra, nya projekt

• Ciinderella

Vi har precis börjat att planera vårt bröllop som sker den 5/6. Kyrkan och festlokal är bokat, längre än så har vi inte hunnit. Men det är klart att man hinner! :)

• Avalon75

Absolut ingen panik. En del så att säga "over-do-it".
    Se bara till att boka kyrka och lokal (som alla andra redan skrivit...), det kan vara snårigt att få ihop det annars. Många bokar väldigt långt innan för att säkert få den lokal/kyrka man verkligen vill ha, därför är mycket uppbokat ett bra tag framåt.

Lycka till med ert stundande bröllop!
    Och glöm inte att andas...

Svar på tråden Ingen mer än jag som får panik??