• Avalon75

Snoddar att hålla ihop program med?

Funderar och klurar på hur jag ska sätta ihop fest- och vigselprogrammen...
    Har hittat dessa på Calligraphen:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018573&PPC=61290
    Men vill helst ha svarta snoddar. Är det någon som vet något annat ställe att köpa färdiga snoddar på?
    Jag tror inte att alternativet "knyt egna" funkar... Jag är opysslig och har klumpiga fingrar

Annat alternativ jag funderar på är att sy ihop programmen i ryggen på maskin. Är det någon som gjort det? Hur många pappersark tror ni man kan ha? Vi har ett tjockt ark som omslag 220 g/m2 tror jag det är, och sedan vanliga 80 g/m2 inuti, cirka 4 sådana ark. Tror ni man måste använda speciell nål/tråd?

• Svar på tråden Snoddar att hålla ihop program med?
  • Jevic

Halloj

Jag var inne på snoddar jag med...men fick världens bästa tips om man vill komma billigare udan: köp svart garn!!! Inte sådär luddigt som farmors koftor när man var liten (hehe) utan mer rakt och strävt. Jag körde på det och allt blev SUUUUPER! Superenkelt, smidigt och framförallt billigt för dessa snoddar man köper på Panduro är hutlöst dyra om man som jag, ska ha till både inbjudningskort, kyrkoprogram och festmenyer.

Garn som sagt: det är toppen fast man inte stickar.

Lycka till!

• Sofajl

Ett annat enkelt sätt att hålla ihop programmen är att sätta eett litet klistermärke.
    Jag sitter med min sambos systers fethäften till hennes bröllop och de ska vi sätta ihop med små hjärt klistermärken soom man köper i bokhandeln sånna med tunna linjer.
    De måste ju inte hålla ihop hela kvällen och så slipper man skäpet efter snoddar elller garn.

• KatjaB

det går att sy, ha på de längsta stygnen bara så du inte får för tätt så att det går sönder och jag tror att det är bättre o snyggast att knyta en knut för hand innan man klipper av ändarna så att det inte börjar lossa

• KatjaB

annars kanske vanlig hederlig häftapparat duger fint?

Svar på tråden Snoddar att hålla ihop program med?