Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hej igen.
Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
Ge järnet!!!
Hoppar in här jag med...
hade också startat en tråd men den fick fel numrering då jag tydilgen inte kan räkna idag.
Julen har varit svår, jag mer eller mindre giock i dvala när det nya programmet kom och jag har inte varit på några möten förän igår och det har jag betalt dyra kilon med. +4 sen v.48 men ivkäll bär det av på årets första spinning och jag har noga bokfört min mat för dagen.
Hehe. Det är ingen fara. Vi får väl hoppas att de andra lyckas hitta den här tråden :)
Det var tråkigt att höra. Men som sagt, det blir nya tag nu. Förhoppningsvis går du ned dem ganska snabbt.
Själv har jag hållit mig bra i form, inte gått upp något, trots att jag varit i Thailand i tre veckor. Tränade de två första veckorna där nere men gav mig själv lite paus från träningen den sista veckan.
När jag kom hem igen var det bara att sätta igång igen med pilates och idag prövade jag ett pass med Zumba. På måndag och onsdag blir det gymmet som vanligt, då vardagen och jobbet börjar.
Aha, då är jag med. Jag har saknat denna tråd över helgerna .
Jag har ätit massssor med godis och annat gott. Maten ahr itne varit så mycket fetare än vanligt. Och precis lagom runt jul fick jag en miniförkylning så jag har inte rört så mycket på mig. Men nu blir det nya tag efter alla helger.
Ska vi ta med den gamla listan? Jag vet inte när jag kommer väga mig nästa gång. Annars vore det bra med en ny.
Oj vad flitiga ni är med träningen, ovan som jag är börjar jag försiktigt lägga om min kost tänkte jag....dessutom hade jag oturen som trillade i skidbacken, så jag tror en sena gått av eller är trasig i knäet, så träningen får nog vänta....men jag ser fram emot VV-tråden!
Vad kul att ni hittade tillbaka :)
MaddeåMats vad tråkigt att göra sig illa så allvarligt. Hoppas att du vilar ordentligt så du kommer igen om ett tag.
Jag överlevde spinningen och det var faktiskt ganska kul. inte riktigt lika kul som hans övriga pass jag provat men, men det byter snart
Jag har trots min klantiga start inte lyckats få i mig alla mina ProPoints under gårdagen och nu känner jag mig en aning förvirrad. I gamla programmet hade det inte varit nått problem men hur fungerar det i det nya... följer ni det nya programmet eller kör ni på eget/hemma?
Hur gör man med ProPointsen från motionen - får man spara dem? Vilka regler gäller för att man ska få räkna DuoVal och hur f-n ska man hinna få i sig veckobonusen som är större än en dagskvot?
hej svanboet. Det var längesen jag var med i den förra vv tråden. Då hade jag bara bestämt mig för att vara ordentligt, men det gick åt helsike. Började i af på vv i mitten av Nov. Har dock gått upp lite över julen, men nu är jag här i tråden i gen och räknar propoints om dagarna Ja, du skall äta upp alla dina points varje dag, just för att du ska få i dig det som kroppen minst behöver. Givetvis får du spara dina propoints från träningen. Du behöver absolut inte äta din veckobonus, utan det är till för mat och godis vid extra tillfällen när du är sugen eller hungrig på mer jag brukar äta ca hälften av veckobonusen! Hur menar du med regler kring duoval? Pasta är 7 pp på duoval, kött är generellt 5 points osv... fråga om det är nåt mer du fungerar på
Jo jag tänkte att i förra programmet fanns det regler för att man skulle få räkna DuoVal, typ att halva portionen skulle vara grönsaker. Finns inte de reglerna kvar? Så om jag väljer att äta en stor skål pasta med lite salt och peppar så räknas det fortfarande som DuoVal?
Jag vet att man ska äta hela dagens pp-kvot men när man kommer hem sent, fått i sig middagen och är mätt och snart ska i säng och har pp kvar - vad gör man då? Drar en godisbar bara för att. Det lär ju knappast hjälpa näringsintaget menar jag.
Jag börjar med en ny lista...
******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...