Vi gör våra egna. Eller rättare sagt: jag gör våra inbjudningskort. Min fästman är inte ett dugg intresserad av scrapbooking/kortmakeri/pyssel, medan jag tycker det är jättekul! Så vi har gjort en deal. Jag designade några olika varianter, sedan pratade vi ihop oss om vilket vi tyckte var finast och så småningom ska jag göra alla inbjudningskort i den designen vi bestämde oss för.
Jag beställer mitt material från USA (det jag vill ha finns inte i Sverige), vilket gör att frakt och tull tillkommer. Men jag tror ändå att det blir billigare i slutändan än att köpa färdiga kort och framför allt blir det mer personligt.
Svårt eller inte beror på hur van man är vid att pyssla och hur avancerade kort man vill ha. Våra är relativt enkla. Dubbelvikta mäter framsidan 10x15cm, sen har jag rundat av hörnen med en hörnstans, stämplat och klippt och klistrat lite. Och så på med ett band också. Jag har inget helt färdigt ännu, så därför kan jag inte lägga ut i galleriet, men det kommer senare. Det är ju långt kvar till vi gifter oss!
Lycka till!