klädkod
Vi gifter oss i sommar och vill att alla ska vara uppklädda (alltså inte jeans o kavaj) samtidigt vill vi gärna att gästerna ska vara lite somriga.
Vad tror ni om att skriva somrig kostym?
Tacksam för alla åsikter :)
Vi gifter oss i sommar och vill att alla ska vara uppklädda (alltså inte jeans o kavaj) samtidigt vill vi gärna att gästerna ska vara lite somriga.
Vad tror ni om att skriva somrig kostym?
Tacksam för alla åsikter :)
Kavaj är väl den lägsta klädkoden. Kanske kan ni skriva Ljus kostym? Eller precisera vad ni har tänkt på en bröllopshemsida.
Alltid bra att som Sebastiána säger precisera på hemsida om man tänker sig något särskilt. Är det sommar så är nog gästerna ganska somriga ändå, och 'Kavaj' ger ett ganska brett spektrum för utstyrslar, så det blir säkert bra.
Hej sailogirl!
Jag tycker att det räcker med att skriva kostym. Eftersom ni gifter er på sommaren, så blir det ändå att man klär sig lite somrigare, jag tror inte någon tar på sig sin varma vinterkostym då ;)
Hälsning
marie
Ja, kan man väl skriva
Jag är dock inte mycket för etikett regler...
Vi har klädkod ljus klädsel, undrar hur mkt frågor vi kommer få kring det
Kavaj är den rätt angivna klädkoden för det du söker. Kavaj betyder att män har hel kostym i valfri färg (och då väljer man väl gärna ljus på sommaren), men helst inte helsvart.
Klädkoden för att man måste ha mörk kostym heter just det, mörk kostym.
Hej alla!
Tack för er input, det är ju inte helt lätt att lyckas förmedla sin önskan på några få rader....
Är tacksam för alla kommentarer och input.... Återkommer i frågan när vi har bestämt oss ;)
Tack så länge!