• Mamsell J

Hur fungerar det med borgerlig vigsel ?

Hej.

Har lite funderingar angående borgerlig vigsel och undrar om någon kan hjälpa mig med svar?

*När man ska gifta sig borgerligt, är det endast fredagar eller lördagar som gäller? eller brukar det gå att ordna mitt i veckan?

*När det gäller att få vigas ett visst datum, går det att boka långt i förväg eller är det att man endast kan boka inom 4 månader när man har fått in papper om hinderprövning man kan boka datum om man ska vigas i rådhuset? Förlåt om det verkar rörigt...men jag tycker att det är en hel djungel med vad som gäller;)

• Svar på tråden Hur fungerar det med borgerlig vigsel ?
  • Paja

min chef gifte sig på en onsdag.... och hon gifte sig borgerligt!

• KW 2010

Jag bokade vår vigselförättare för 9 månader sedan och vi gifter oss i maj 2010... Vi ska gifat oss en lördag.

• Mamsell J

Ok, tack för svaren, ska ringa och höra mig för närmare hur det fungerar i veckan som kommer, blev lite osäker när jag inte hittade något vettigt svar på kommunens hemsida nämligen:)

• torro

I Stockholm vigs man i Stadshuset endast på lördagar. Däremot står det all fritt att kontakta en listad vigselförättare (Länsstyrelsens hemsida har massor) och se om de har tid och möjlighet vid annat tillfälle. Dvs kontakta en vigselförättare själva och berätta vad ni vill. Kan inte den första får ni fortsätta beta av listan tills ni hittat någon som kan uppfylla era önskningar . Lycka till!

Svar på tråden Hur fungerar det med borgerlig vigsel ?