Liten budget och massor av frågetecken...
Jag och min sambo hade egentligen planer för ett bröllop utomlands, men i takt med planeringen har kostnaderna dragit iväg och nu har vi börjat räkna på ett bröllop här hemma, mest som en plan B. Eftersom jag är helt "grön" på det här med bröllop och egentligen inte har någon erfaran att diskutera med så väljer jag att vända mig till er för råd och synpunkter
Det är alltså kostnaderna jag undrar lite över. Nu har vi turen att ha föräldrar som säger att de vill betala festen för oss, och med detta menar de mat och lokal. För detta har vi en liten resturang som ligger helt underbart där vi dessutom tror att vi kommer få en liten rabatt. Resturangen har bar så gästerna får köpa det som inte ingår till maten. Kyrkan ligger precis brevid resturangen så inte transport behövs. Bröllopsnatten får vi suga på, lika så ringarna.. Övriga kostnader:
Klänning - max 4000 kr. (Jag tänkte hyra)
Skor och tillbehör - max 2000 kr
Hår och make up - 2000 kr
Hans kläder - 2000 kr
Fotograf - 5000 kr
Bukett - 1000 kr
Dekoration av resturangen - 5000 kr?
Musik - ?
Vad har jag glömt, alltså självklara saker? Antalet gäster kommer bara vara 40-50 stycken och det kommer vara ett sommarbrollöp. Eftersom jag vill ha ett "levande" bröllop så vill jag ha en lite lyxigasre buffé med bubbel och mingel. Resturangen har uteplats med tak.
Vad tror ni om kostnaderna för ett sådant här bröllop? Jag känner mig ganska rådvill och vill ha tips och råd av er lite mer erfarna!