• Sussi08

Bröllopsförsäkran...

Någon som tagit en bröllopsförsäkran? Vi känner att vi inte behöver men if olyckan skulle vara framme dvs magsjuka, benbrott etc kanske det vore bra eller är det bara ett sätt att bli av med pengar?? Hur tänker ni?

• Svar på tråden Bröllopsförsäkran...
  • Rufsas

Vi köpte en försäkring eftersom den bara kostade runt 1 500:-. Tänkte på att det kan bli duktigt mycket dyrare om exempelvis någon av oss skulle bli sjuk och man får ställa in. Men peppar, peppar...

• ALLIMA

Rufsas : vilket bolag var det och vilka var reglerna? Lät som en så billig försäkring. De jag sett rörde sig om 5000.

• Rufsas
    ALLIMA skrev 2010-01-10 21:37:52 följande:
    Rufsas : vilket bolag var det och vilka var reglerna? Lät som en så billig försäkring. De jag sett rörde sig om 5000.
    Atava.

Det var dock Fästisen som fixade med denna försäkringen så jag vet faktiskt inte hur täckande den är. Värt att kolla upp ändå!

Lycka till!
  • FramtidaFruSandberg

Vi tyckte det var bra med en bröllopsförsäkring. Det är ändå ganska mycket pengar man lägger ut. När jag kollade runt så hittade jag bara tre företag som hade bröllopsförsäkringar (kan mycket väl finnas fler) och se är Atava, Sveland och Solid. De har lite olika priser och täcker lite olika saker men vi valde Atavas för 1490:-. Den täcker för upp till 125'000:-. Vi hade egentligen tänkt välja Svelands för att den täckte om något händer med far- och morföräldrar (förutom närmaste familjen) men den täckte bara sådana som bor i Sverige och vi har två av tre boende utomlands så med Atava täcktes istället tärnor och marskalkar.
    vad har du hittat för någon som kostade 5000? Den dyraste jag sett var knappt 3000.

• Hjartafró

Vi tecknade nån försäkring via BT, tror vi betalade kring 800-900 kronor. Lyckligtvis behövde vi inte utnyttja den alls.

Svar på tråden Bröllopsförsäkran...