• minimis

Tips på sida med billigare vigselringar???

Jag är sugen på en ring i rött guld, med en stor sten i mitten och massa små på sidorna. Eller nåt liknande. Vet ni vart man kan hitta ring lite billigare??

• Svar på tråden Tips på sida med billigare vigselringar???
  • ElinDaniel

Kolla in Albrekts guld! De har både hemsida och många butiker runt om i landet. Min är köpt där i från. fantastisk service har jag stött på! Underbara ringar och väldigt prisvärda. Vill man ha ett visst märke eller av en viss designer ska man nog inte kolla där. Men jag var runt till säkert 10 olika butiker innan jag hittade min drömring, och den fanns just där! :) Lycka till!

• HappyE

Om du bor i Stockholmstrakten kan jag rekommendera butiken Guld i Tyresö Centrum (dinns även i Kista galleria tror jag). De har just ni 25-50 % rabatt på alla Schalins ringar. Vi kommer beställa där, sparar 15.000... och jag får på så sätt en mkt finare ring än jag annars hade haft råd med.

• tågjäntan

I Gbg finns det en billigare. Den heter något med Nordic (om den finns kvar förresten - det är 3,5 år sedan vi gifte oss .) Det skulle inte förvåna mig om de finns på nätet. Nackdelen är att de inte gör några ändringar utan man får köpa ringen som de utformat den. Men hittar man något man gillar spelar ju det ingen roll.

• Superskrutt

smyckenet.se! De har nyligen öppnat ett showroom i stockholm där man kan köpa Schalin ringar väldigt mycket billigare. Det har jag gjort! Väntar hem den vilken dag som helst. Butiken sålde förut Schalinringar över nätet, men får inte göra det längre. De har två butiker i Göteborgsområdet men har just öppnat ett showroom i Årsta (lite halvskum lokal) men verkar väldigt seriösa och trelviga, och framför allt billiga. Tips!

• JollyO

www.vigselbutiken.se
    Köpte våra förlovningsringar där och de ska göra min vigselring också. Mailade dem om en annan variant än de har på hemsidan och det var inte några problem. Dessutom kan man få den på avbetalning (de flesta internetsidor har det) vilket är bra för oss för då kan vi lägga lite mer pengar på både bröllopet och ringen.

• Martinaa

Johanna Lund skrev 2010-01-12 19:37:32 följande:

Just nu har de 25-70% rabatt på Albrekts guld.
    Gäller det även beställningsvaror såsom vigselringar då? Såna reor brukar inte gälla på det...
  • fru raring

Jag har precis köpt ett par diamantörhängen (nya) på auktion (Lauritz.com) för en sjättedel av marknadsvärdet. Det finns även gott om ringar liknande den du beskrev. Kan kanske vara värt att titta iaf? :)

Svar på tråden Tips på sida med billigare vigselringar???